Alagút vége? Az a mozdony lámpája…

  2012. szeptember 30. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes dezső ponton svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Kilakatolva pöpecre, lefényezve vakítóra, futóművek felújítva, motor, váltó, diffi csekkolva – innentől már csak egy nagyra méretezett legó az egész, egy-két napnyi munkával már készen is lesz, gondolhatta volna bárki a Ponton-projektről a legutóbbi, júliusi poszt megjelenésekor.

Váltó a kuplungműködtető rudazattal

Hát nem. A Ponton egy rohadt komplikált kocsi. Amit egy normális autónál, húsz évvel később megoldottak öt alkatrészből, ott ebben harminc van. A pedálok tengelyén tűgörgők, szilentblokkos mozgatószerkezetek, hézagolók, illesztett perselyek, zsírzók, az első futómű egy rémálom, a váltórudazat maga a pokol, a hátsó futóműben teherautó-méretű alkatrészekből nagyon sok.

Az elektromos cuccok még Elektromos Csabira várnak, de kész vannak, csak el kell hozni őket

Örökkévalóságig tartott, mire összeállt a futómű, mire a motorban, a váltóban és a diffiben benne volt a pontos mennyiségű és minőségű olaj (pedig ezeket szét se szedtük, csak kicsit), mire az első bölcsőbe belemehetett a motor és a váltó, mire a gyári technológia szerint alulról, a magasra emelt karosszériába becsusszant az egész erőátviteli egység-futómű hóbelevanc. Az én OHC-motoros Pontonomba ugyanis nem lehet fentről betenni a motort, mert az túl magas és túl kicsi a lyuk, nézzék meg, milyen kevés hely marad a szelepfedél és a tűzfal éle között.

Ez az utángyártott, tömör omega gumi

Egy normális veteránautónak a két első sárvédője csavarozott, minden más hegesztett. Itt a hátsók is, no meg a küszöbtoldatok, a homlok- és a hátfal szintén. És ez mind profilgumi, illetve műbőr-csík közdarabokkal illeszkedik a karosszériához - oldalanként húsz-harminc befaragandó gumialkatrészről beszélünk. Minden elem külön-külön és együtt is rosszul tud állni. És ami közdarabot a Daimler-Benz eredetileg jól összenyomható habosított gumiból készített, azt most csak masszív, tömörgumi változatban árulják. A B oszlop és a küszöb aljánál levő, úgynevezett omega-tömítést egy napig kell szabdalni, méregetni, a hiányokat fekete Terosonnal kitölteni, mire nagyjából jó és hiteles lesz.

Egy szépen eldolgozott küszöb-profilgumi

A két küszöb felrakása emiatt egyhétnyi szívás, pedig látszatra csak néhány csavart kell meghúzni, és fent vannak. A sárvédők páronként szintén háromnapos melót jelentenek. Egy ilyen autó maga a kénköves pokol – persze ha van rá igény, hogy szépen álljanak az elemei. Sok Pontonnál tojnak erre, vagy ha nem, akkor összerakás után alapozzák és fényezik őket, úgy, bőségesen felhordott kittel pedig szépen össze lehet hozni az elálló felületeket. Látták a fehér Pontont az OT Expón? Az mintapéldája volt az e módszerrel, szakszerűtlenül összehányt Mercedesnek. Töredék munkával, töredék idő alatt töredék-Benz a végeredmény.

A csomagtartó is összerakás előtt még

A profilgumikat pedig helyenként kis fémalkatrészek fogták oda a lemezekhez. A vezetékeket is, például ilyenek vannak a csomagtartóban. Csabi ezekből a használhatókat eltakarítja, a hiányzókat legyártja egyenként, majd horganyoztatja az egész pakkot. A csomagtartóban például nyolc darab lenne, ő ötöt talált, abból három volt használható, a többi újrakészült. Ennél nagyobb pusztításnak kitenni az idegrendszert csak egy pocsék főnökkel lehet.

Ajtó már szigeteléssel. Később volt egy kis gond, amikor a küszöbgumik felkerültek

De ha a kaszni nem lenne elég gyilkos, hát az összes egyéb mechanikai elem az. Csabinak persze kötélből vannak az idegei, meg aztán megszokta, hogy az egész élete megoldhatatlan problémák megoldásával telik, de ilyenkor azért – hogy érezzem a törődést - mindig felhív. Én pedig, a pesti puhány a 4/b-ből mostanában minden ilyen alkalommal kapok egy szívinfarktust. A két csörgéshez, majd a „Csabi” felvillanásához az utóbbi időben elektronikus címkét kapcsolt az agyam: újabb negyvenezer forint ugrik a kasszából. Mostanra Dezső felélte a feleségem örökségét, a sógorom pénzét, az anyósomnak jó pár százezer forintját, szemügyre vettük a rokoni környezetben levő összes dugipénz-tartó kekszes doboz időközben tisztára nyalt alját. Mindenki szívesen segít a Nagy Mű elkészültében, de mostanra mindenütt csak a szándék maradt.

Néha, titokban, alvást színlelve, résnyire nyitott szememmel beárazom a gyerekeket. Négy egészséges vese, jól működő májak, vajon mennyit adnak egy ép retináért, a feleségemben is van még néhány használható, Törökországban pénzzé tehető alkatrész. Létezik remény… Ez a Ponton-vétel felelőtlenség volt, de tisztelt bíró úr, ez nem látszott 2010 márciusában, mások is belementek már ekkora, sőt, még nagyobb ökörségekbe, nulla beugrós, 12 éves hitelre vett új autókba, Il Ferro-konstrukciókba – mindenki hord valami keresztet, aki nem otthon ül a Szomszédok előtt. De persze igazuk van, hogy a frászba ne látszott volna a közelgő veszély, meg is írtam 2010 márciusában, mennyire:

Egész reggel keményítgettem a szívemet – ha rossz lesz, otthagyom. Nem bírunk el még egy projektet így családilag, akármilyen ígéretes is. A (svéd) ember azt írta, hogy rozsdamentes. Aki ismeri a svédeket, tudja, hogy ez azt jelenti, hogy az ő ismeretei szerint egészen biztosan az, itt nem hazudnak, csúsztatnak, ez nem a Balkán. De mi van, ha egyszerűen nem ért az öreg autókhoz? Nem veszi észre, ami nekünk azonnal kiszúrja a szemünket, hogy az öt évvel ezelőtti tulaj olyan vastag alvázvédőt hordott fel, hogy nem látszik, hogy egyáltalán nincs hossztartó?

Ha rozsdás lesz, nem veszem meg, elnézést kérek, átadom a magyar pálinkát, barátsággal kezet fogunk, vázolom a helyzetet, és eljövök. Vídiakemény leszek. Nem tolhatok ki az egész családommal. Nem.”

De vitt a lendület, akkor még a nagy számú drukkolók is rózsaszín szemüvegen át nézték a világot (könnyebb volt 2010-ben, mint ma), no meg ott volt a Bende kamerája az arcomban abban a domsjői garázsban: „Zsolti, tetszik? Megveszed? Ugye megveszed, hetvenezer ember látja mindjárt ezt a felvételt!” Hát úgy nehéz higgadtnak lenni. De nem baj, lassan megoldok mindent, csak türelem kell hozzá…

Sajnos a restaurálás vége nem akar közeledni. Ott van például a kardánflansni ügye. Ez egy olyan alkatrész, ami a kardántengelyt központosítja kis sebességnél (mert a gumiból készült Hardy-tárcsa lógni engedné máskülönben). Az én flansnimról valaki Svédországban leköszörülte azt a gallért, amiben az egész központosító szerkezetet rugó ellenében bent tartó seeger nyugodott, ezért csak mutatóban volt az autón.

A régi Hardy és a rossz flansni

Üvöltő hurrázás közepette vettem a múltkor egy flansnit az ebay-en, amit Pontonhoz írtak. Megjött. Elvittem Egerbe. Csabi ingatta a fejét: ez itt acél, a Pontoné pedig alu, valami nem stimmel. Aztán kiderült, hogy a méretek se. Kisebbek a fülei, nem lehet betenni a csavarokat. Valamilyen más Mercedeshez lehet, ami csak azért furcsa, mert a Ponton-féle flansni megegyezik mindennel, ami a harmincas évekbeli 170-estől (Stirlitz, megvan?) a hetvenes évek eleji W108-asig rajta volt. Tehát valami régebbi cucc, az is lehet, hogy százezreket ér, mert valami Ezüstnyíl versenyautóról való. Sose tudom meg, nincs rajta szám.

Új flansni, régi flansni

Kellett egy másik. De honnan? Ez az alkatrész ritka madár az ebay-en, igazából még sose láttam effélét. Gyors körtelefon mercisek között – mindenkinek kéne ilyen, az övé is törött meg az övé is, neki meg csak az az egy van, ami az autóján van, de azt is cserélni kéne… Tehát nincs. Végül Dombi Andris sietett megint a segítségemre – „adok fel épp egy rendelést a Karasch-nak, hozassak? Másfél hét múlva itt lesz.” Hát persze, Andris, köszi. Így lett egyszer 72, majd 100 euró kiadása után végre egy jó flansnim.

Hevenyészett javítások

Csabi Egerben pedig lassan a megőrülés irányába lépegetett. Elővette ugyanis a kábelkorbácsot és a biztosítéktáblát. Az egyik vezeték olvadtnak tűnt. Elkezdte szétfejteni a külső burkolatot, ami egyébként utólag került rá a kötegre. És egy csomó, rosszul összeforrasztott darab drótot talált, volt, amelyikről már hosszan leolvadt a szigetelés. Sóhajtott egyet, és valami negyven gumipókkal lelógatta a tetőről a kígyót. Majd stokiját húszcentinként odébb téve visszafejtett, új vezetéket tett be. Sziszifuszi munka volt, napokon át tartott, ráadásul nem elektroműszerész ő, hanem lakatos, tehát nem is szerette túlságosan csinálni, de muszáj volt. Most minden jó, már csak a szétrohadt biztosítéktábla várja az új csavarokat, a tisztítást.

Megy a viasz

Mint tudják, a Pontonban – akárcsak az összes autóban a hatvanas évek derekáig, s a többségükben a hetvenes évek elejéig – nem volt semmiféle üregvédelem. A hossztartókat, zárt részeket hermetikusan tömítették, nehogy bemenjen a víz, de a víz, nahát, ez a huncut, azért csak bejutott a kis szemét. Bár az afrikaiak nyilván nem így vélekednek erről az anyagról.

Ez a Ponton kicsit nehezebben rohad már, mint újkorában

És ha bejutott, ott is maradt, és serény munkájának köszönhetően az összes ilyen autót a lelkétől kifelé rágta szét a korrózió. Nos, a Pontonnak kicsit meg lesznek nyitva az üregei, Csabi pedig biztosra megy, hogy ne rohadjon többé széjjel. Hosszú csővel, kompresszorral ugyanis belenyomott az összes karosszériaüregbe dupla adag friss viaszt, ötven évre így már biztos megint jó lesz felkiáltással.

Kissé elrohadt hátsó papundeklik

És akkor belecsapott a lecsóba. Jött a tetőkárpit. Sajnos itt újabb, súlyos pusztítások nyomára akadt. A kárpitot feszítő lemezidomok egy része elrohadt, azokat darabonként lakatolni kellett. Szétmállott a négyrészes papundekli-burkolat is a hátsó szélvédő körül. A kalaptartó pedig egy olyan, koszos szövettel borított, omlós-porhanyós-hullámos gombatenyészet volt, amire a budafoki katakombákban is büszkék lennének a gazdák.

Kész az új garnitúra papundekli, első próba

Elő a körzővel, vonalzóval, ceruzával, kartonnal, készült négy új papír betét, kimosta a tetőkárpitot és a kalaptartó szövetét (valamint egy levegővel az ajtónyílások szélén futó, csíkos betéteket is). A kalaptartó alapját sokáig nézegette, aztán csabimódszer következett: Elő egy tábla alu, domborkalapács, lemezolló, máris kiszabta az újat. A széleken visszaperemezte (nehogy szétszakadjon a szövet), beletett négy tőcsavart, formára kalapálta, laticellt húzott rá alul és felül, hogy ne bummogjon, majd visszatette az újszerűre mosott szövetet. Ilyen kalaptartó a világon egyetlen más Pontonban nem lesz.

Itt már benne van a domborítás

Aztán napokig tartott a tetőkárpit és az egész firmamentum visszahelyezése. Az idő lassan csordogál egy ennyire komplikált autó összeszerelése közben. Csabi néha megjegyzi – ennyi idő alatt már három állólámpást összerakott volna. El is hiszem, láttam már őt olyat összepakolni.

Simább a tetőkárpit, mint az anyám frissen mosott lepedője

De volt baj az üléssel is. Én az elsőket megcsináltam korábban, ám a hátsókra úgy emlékeztem, közel tökéletesek. Hát nem. Mint kiderült, a szövet a háttámla szélénél, ahol az ajtónál kilátszik, teljesen rozsdás. Csabi az egész huzatot levette, eltakarította a rozsdát, lefestette a vázat, de a vasoxid nyoma nem akart kijönni a szövetből. Végül a negyedik egri kárpitos vállalta el, hogy az anyag szélébe varr egy, az első ülések oldalával megegyező színű műbőr csíkot. Most készül az is.

Üzemanyagcső felújítva

És a millió egyéb. Például az üzemanyagcső, amin szétmállott a szövetbevonat. Újra készült. Vagy az olajpálca, amin a piros és a fekete festék állapota nem ütötte meg a csabii nívót. Fémig lecsisz, újrafúj, piros kitalál, most újabb, mint az új.

Hátsó futómű még bolti csomagolásban. Itt jelent meg az olajcsöpp

Ekkor megjelent egy olajcsepp a jobb hátsó keréknél. Csabi elhaló hangon hívott fel – ne feledjük, hogy korábban a diffit már szét kellett szednie egyszer hasonló olajcsepp miatt. „Nem értem, minden új, a csapágy, a szimering, papírtömítést is vágtam a záródó felületekhez, azt is profi anyaggal ragasztottam… Nem értem…” Én ehhez csak annyit tudtam hozzátenni, hogy amikor hoztuk az autót Svédországból, ez az oldal egyáltalán nem eresztett, csak a másik. Ez a folyás pedig nem kis probléma a Pontonnál, mert a féltengelytokokban a diffi olaja lotyog, a túlvégen pedig a fékdobokba folyik az egész lötty. Tehát rövidtávon fék nincs, középtávon diffi tönkremegy, tök jó.

Bent a teljes hátsó híd

Mindegy, szétszedte szegény, megcsinálta, ragasztotta a szimeringet is, jó lett, de nagyon nem is tért vissza rá, amikor augusztusban odautaztunk Zách Danival, hogy megnézzük a Művet. Mert ez az, nem autó. Mivel sokkal több mechanikai eleméhez hozzányúltunk, mint a zöld állólámpánál anno, és mivel mindenből meg kellett vennem a méregdrága cuccokat, mert nem volt választék utángyártottból, és mivel a fényezés minősége dupla olyan, mint a zöldön, ezért Dezső – legalábbis szemre – jobb autó lesz, mint a Szent Családi Állólámpás.

Minden szögből tökéletes

Már a műhely ajtajában kicsit megkövültünk Danival, mert épp Dez seggére láttunk rá, és – remélem, ez esetben nem sejtenek rólunk azonos neműekhez vonzódást, hiszen Dezső mégiscsak egy Mercedes – ugyanaz a réveteg állapot következett pár percig, mint amikor először láttuk a lefényezett kasznit. Csak most, összerakva még másabb. Lehet, hogy csak elöl van rajta kerék, az is a Csabi 123-as télije, de így, szélvédőkkel, passzra tett lemezekkel, benne a motorral, kábelekkel, tetőkárpittal valami egész fantasztikus.

Ó, a régi, szép emlékek... Még a Domsjö Express felirattal

Apropó, szélvédő – itt a gumi csak egy sima profil, nincs meghajlítva a sarkoknál, ezért nem igazán szeret a helyén lenni. Az első még egészen könnyen bement, de a hátsó… Azt két napig rakták, ráadásul nem volt szabad széttörniük. Amikor két sarka bement, Csabi (a csomagtartóban, zokniban állva) próbálta óvatosan befűzni a tetejét behúzóval. És mindig kiugrott valamelyik, már kész sarok. Végül már öten(!) tartották, nyomták, masszírozták a helyére, mire beugrott.

Bent a helyén a hátsó szélvédő

De mi, azon az egri, augusztusi estén már úgy láttuk, bent, a helyén. Mellesleg azt is megmutatta Csabi, milyen az a küszöb-illesztőgumi, ami még nincs készen, mert volt még hátra egy – hát tényleg pocsék.

Ez a profilgumi még nincs kész

Mutatta azt is, milyen lesz, ha kész lesz – az viszont szenzációs. Látják, ilyen alkatrészek egyáltalán nincsenek a későbbi kocsikban.

Horganyzott főtengelyszög-mutató

Ami most bent van – ablaktörlőmotor, futóművek, motor, vezetékek, tetőkárpit – az mind elvágólag, motortartó bakok, csövek eltakarítva, még a felső holtpontot jelző skálamutatót is horganyoztatta Csabi, de a motorblokk is színkódos fényezésű.

Zár felújítva, igazi csavar még a dobozban

Bent voltak már a zárak is, de még eltakarítatlanul, próbacsavarokkal. „Itt vannak ám a szépek, nem ezekkel a rosszakkal rakom össze” – mondta Csabi vigyorogva. Rosszak? Más örülne ezeknek is…

Ez volt a teljesen szétrohadt és összetaknyalt A oszlop

Megnéztem a legendás A oszlopokat is a kerékjáratból, belülről is, ezek voltak a legneuralgikusabb pontok. Most, mint a szobrok, olyanok.

Ott a jó kis viasz mindenütt

És mindenütt a friss, karosszériatömítő viasz - de jó is ezt látni.

Egy még szebb illesztés hátul

Érdemes egy pillantást vetni arra, hogyan állnak az elemek, milyen szépen találkoznak a rádiuszok a panelek találkozásánál – még mondja valaki, hogy a Ponton nem szép. Aki ilyet állít, nem ment elég közel…

Bitumenlap, főfékhenger, hátsó övek

Ja, hogy mit vittem Egerbe? Például hét tábla bitumen lapot, mert azokat le kellett szedni lakatoláskor. Az Újlaki Peti által felújított főfékhengert. Pici, borulásérzékelő nélküli, automatás, kétpontos öveket – ezek tartják majd bent a fiaimat, ha baj történik – a harmadik pont kialakítása sajnos reménytelen lett volna, ezért csak ennyi.

Ki látja a finn kamion nyomát?

Csabi meg csak állt, szelíden vigyorogva, mint egy bölcs Buddha, miközben mi halkan nyálat folyattunk Danival. Nekem ez az egész hihetetlen – ennek az autónak most mindene tényleg olyan, mintha új lenne. Össze se merem adni fejben, mennyi kínlódás volt vele eddig. Majd telepakoltuk Bazegkettőt vagy négy mázsa maradék Ponton-vassal (azóta a balatoni garázsban van mind), és leléptünk.

Sok marhahússal, kicsi, finom, omlós zsömlével. De nem

Danival szépen megkoronáztuk az estét Eger belvárosában – a Macbe mentünk volna, de elcsábított a szemközti hambis. Bár ne tettük volna – két kicsi, fokhagymás disznóhús, óriási, fullasztó kenyér. Olcsó persze, de ennél még mindig inkább ezerszer a Macdodó. Junk és junk között is van különbség.

Azóta persze, megint eltelt pár hét, minden héten jött újabb negyvenezres telefon. Megjött a kardánflansni, de közben kiderült, hogy az ablaktörlő is repedt – most kereshetek abból egyet, de az lesz itthon is, azt hiszem, már tudom is, honnan. És az újrakrómozott kilincsgarnitúra, amit tavaly szemfülesen leütöttem az ebay-n – azokat is túlcsiszolták felújításkor. Egy kilincs 440 euróba kerül a Niemöllernél, abból is csak egy darab van náluk, és az se új, gondolom, másutt se sokkal olcsóbb. És mivel spiáter, mind, ami nagy ritkán a neten van, kráteres és szürke, tehát felújítandó: De Magyarországon spiátert felújítani…? Közel reménytelen, ahhoz Bécsbe, talán Szlovákiába kell vinni. Igen ám, de Csabi kicsit alakította az ebayről vetteket, három így jó lett közülük, csak a jobb hátsó (amit lyukasra köszörültek) nem menthető. Hát ennyit a "Mercedes oldtimered van? De jó neked, ahhoz mindent kapni..."-fenoménről.

Szóval most így néz ki, azaz azóta még jobban

Apropó – belegondoltak már abba, miért mindig a hátsó kilincsek rosszabb állapotúak a négyajtós veteránautókon? Hát mert a spiáter nem szereti a krómot, és ha csak kis víz is éri, máris kráteresedni kezd. Ennek legjobb ellenszere, ha a krómozott spiátert elzárjuk a víz elől. Az első kilincseket pedig többször fogdossák, mint a hátsókat. Az a kis zsír a kézről, az konzerválja az elsőket…

Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2012.07.22. Dezső keréken!
2012.06.10. Vakul, aki látja
2012.03.29. Breaking, a Ponton fényeződik!
2012.03.18. Ponton - lassan már aranyból
2011.11.26. Puchot mentettem, Bianchit kergettem (részben Dezsőről szól)
2011.09.25. Egyre lassabban, de biztosan előre
2011.07.17. Mi van a Mergákkal? (részben Dezsőről szól)
2011.05.01. Egy isteni sellő, avagy a tökéletes krumpli
2011.03.27. A beszakadt köröm öröme (részben Dezsőről szól)
2011.03.06. Utolsó simítások a testen
2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr884800259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MrTinkertrain 2012.09.30. 15:30:12

Elképesztő ez a projekt, meg a közzététele. Egyedülálló az egész világon. És sajnos ma mondtam a páromnak, hogy lőjön le inkább, ha ilyenbe akarnék kezdeni - kivéve, ha milliomos leszek időközben, mert kb. akkor bírnám ezt idegileg. Pedig komolyan fontolgattam én is valami veterán "light"-ot, de nem. Csak az a szomorú, hogy az egyediség teljesen kezd kiveszni a modern felhozatalból: elmúlt a Saab, a Rover, döglődik a Lancia, az Alfa sem áll fényesen...tényleg kötelező lesz Focussal vagy Astrával járnom? Akkor inkább egy Dacia...

min 2012.09.30. 15:57:53

Baszki ebből nem restaurált autó lesz hanem egy tök új a gyárinál szebb autó. Ennek fényében, sok hozzászólóval egyetértve én is rettegve tennék meg minden métert Bp útjain.

Negrogo 2012.09.30. 16:04:54

@V12 Power: Az a V12 eszement lehet. Eloben eloszor egy E32 -ben lattam es hallotam BMW V12 -ot bar abban a ugye a regebbi nem 5.4 es hanem "csak" 5 literes M70 volt. Eleve ahogy ranez az ember egy ekkora tombre. Ket sor6 az na! :D

Béla, tudod a Béla 2012.09.30. 16:36:08

@min: akkor gondoljunk bele mit érez egy >30 milliós Porsche, Mercedes, BMW, Bentley, RR, AM, Ferrari, Lambo tulaj?

csorsza 2012.09.30. 16:36:55

Amennyiben a végeredmény a gyári újjal egyenértékű lesz, akkor célszerűbb negfontolni a gyári új alkatrészek beszerzését :). Lapraszerelve, gyári logós, csilaggos kartondobozokból legózni :)
Az e-bay-ről, haveroktól összeszerzett bontott-utángyártott alkatrész felújítása, reszelése legalább annyi időt-zsét elvisz, mintha új kalaptartót vettél volna...
Persze, az más, de ennyi idő és munka után én már elgondolkodnék ezen... :)

Béla, tudod a Béla 2012.09.30. 16:47:22

@csorsza: Kicsi a valószínűsége hogy megfizethető áron van új 60 éves kalaptartó.

FCs 2012.09.30. 16:56:24

@Csikós Zsolt: hogyhogy ide viasz került és nem mike sanders?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.09.30. 17:17:43

@Csikós Zsolt:

Arra lennék kiváncsi,hogy mi lett volna ha a hazajövetel és motorjavítás után csak simán elkezdted volna szépen használni,majd apránként gyűjteni hozzá az új darabokat,akkor is ennyi szívás lett volna vele?

Motorjav. után használható volt,nem?

Aztán majd pár év múlva újítottad volna fel,ahogy meglesz hozá minden,persze addig télen nem használtad volna.

Egyébként nagyon szép verda lett,gratula!

zsg? 2012.09.30. 18:02:36

Tisztelt Csík úr, nehogy abba hagyja a postolást pár gyökér miatt. Nem is hinné (bár a statisztikából gondolom, azért sejti) hogy mennyi ember jár ide kerek szemekkel hüledezni és vágyakozni. És erőt gyűjteni, hogy a saját nünükéjét megvalósítsa, legyen az akár autó, akár varrógép. Ha Michelangelo a gyökerekre hallgatott volna, soha nem lett volna sixtusi kápolna.

Elnézve az elkészült munkát, a minden postban bemutatott előrehaladást, egy dolog ismétlésszerűen rámtör(bár sajnos ennek is van pénzügyi vonatkozása). Az, hogy szakemberek 99,9999%-a képtelen ilyen szintű munkára, mert sem a keze, sem a feje nem alkalmas erre. Amit sokan (én is eleinte) eltévesztenek, hogy azt hiszik, ha targoncával raklapon hurcolják a pénzt egy mesterembernek, attól majd megtanul így dolgozni. De nem, soha. Ennek a Csabi mesternek szobrot kéne állítani, mert példa értékű a hozzállása. És ez nem pénz kérdés, ez személyiség, de abból nem akármilyen.

Hajrá, hajrá, hajrá, sok kitartást.

antib68 2012.09.30. 18:08:30

Csak érdeklődés szintjén, ha készen lesz ez az álom, a magyar forgalmazót megkerülve, nem lehet ezt kivinni a gyáriakhoz valami "papirozásra", hogy ez most valóban egy "wunderschön renoviert echte original Ponton.... Unterschrift
stempeln Daimler AG usw... ??
Szerintem műszakilag simán megkapná és onnantól +30% az értéke..... Vagy ezt csak eggyel fentebbi ligára igaz, szárnyas stb?!

ExDriver 2012.09.30. 18:14:07

@Csikós Zsolt:
Ezt a párt már mlétezik de, hogy lehet belőle kilépni? El kell menni az országból vagy belülről is lehet kívül maradni?

Csikós Zsolt 2012.09.30. 18:29:13

@AUTÓNEPPER:
1. Nem tudtam volna ot-síteni, anélkül meg egy vagyon lett volna legalizálni.
2. Hamar szétesett volna a fék, nem sokkal később a futómű, majd elfüstölt volna a dinamó, esetleg leégett volna az autó, szétesett volna a váltórudazat...

szamok embere 2012.09.30. 18:30:13

Jó látni, ha valaki a munkáját lelkiismeretesen csinálja. Meg ha erről élvezetes hangon írnak.

Csikós Zsolt 2012.09.30. 18:41:07

@lanciabacci:

Azért a rosszindulat ilyen szinten úgy, hogy fizetni se kell a tartalomért, ráadásul rendszeresen elég rossz, hidd el. Itt a fal másik oldalánegyszerre hadakozni sok trollal nehéz . Most is mobilról kínlódok itt, miközben gyerekkori barátoknál vagyunk, én meg a küszönésen kívül még senkihez se szóltam fél órája. Ha nem válaszolsz, rád szakad az egész egyben, és elszállnak az indulatok, így meg ufót csinálsz magadból a vasárnapjaidon. Ezért rossz ezt csinálni.

Csikós Zsolt 2012.09.30. 18:47:20

@FCs:
Új lemezre jobb a viasz, itt nagyrészt az van. Sokéves autónál a zsír a tuti, jobban penetrál, jobban tapad a rozsdához.

Ez a Nick 2012.09.30. 18:52:33

Életemben egy mercim volt azt is rühelltem, de Csikós, olyan szeretettel beszél róluk, még akkor is amikor végig szopnak egy hétvégét, hogy az csuda. Kívánom, hogy sok örömöd legyen benne ha elkészül. Jó lenne egy csoportkép a kész autó mellett, hogy valójában hány ember munkája és segítsége is van benne. :)

127_sud 2012.09.30. 18:59:09

Tényleg nagyon zsír lesz a gép, talán már túlságosan is...
Pont ilyen öveim vannak hátul a Fiat-ban! Nagyon jók egy ilyen régi autóba, Klippan gyártmány az enyém.

BBSTi 2012.09.30. 19:02:25

@Infomaker: Szerintem az lesz, hogy amikor készen van a Ponton, Zsolti a Hiénán belül fel fogja tenni ezt a kérdést. :D Aki végig olvassa az összes posztot 2010 február 28-tól napjainkig tudni fogja a megközelítőleges választ, mert Zsolti mindenhová leírta, hogy X ojró meg Y ojró, meg X százezer, stb :D Aki helyesen vagy megközelítőleg jól tippel, megnézheti a Pontont.
Fényképről :D
Mert ezt az autót még jobban fogja félteni Zsolti, mint a Zöld Állólámpást. Ennek ha valaki nekimegy, az halott. Ezt ha valaki megkarcolja, még akár csak alig láthatóan is, az halott. Ha jön egy bunkómercis/BMW-s és csak rondán néz, halott.
Az én tippem vételárral, minden fillért beszámítva (munkadíjak) verdesi az 5 milliót (ötmillió).
U.i.: abba belegondoltatok, hogy ha most ekkora a szívás, mi lett volna, ha Zsolti először ilyen "VMaxZsoltiHangyászAdorján"-féle kóklerekhez viszi a Pontont? :D :D

tattoo1 2012.09.30. 19:05:48

Csik le a kalappal!!!!!!!!!!!Ha ez menni fog akkor az összes álmatlan éjszakás Ebay-es kutakodás-kereses elfelejtődik....!!!!!Az a jó,hogy a Te autóid elkészülnek..mond meg Karottának is a szerelő címét:D
Csak így tovább és ne a hallgass a sok irigyre,az ö hobbijuk a Baratok közt köpködése...az olcsóbb:D
Itt egy link ahol oldtimerekhez lehet Nemeto-ban tömítéseket es bizbaszokat kapni:
technical-store.de/index.htm

Béla, tudod a Béla 2012.09.30. 19:07:27

@127_sud: A Klippanról jutott eszembe, nekem is volt kb 25 éve egy W115-öm abban voltak barna színű Klippan övek, majd egyszer nekiálltam mosószeres vízzel és kiderült hogy aranyszínben pompáznak :-)

Typhoon01 2012.09.30. 19:07:55

Egy kis hang/rezgés csillapítás elfért volna a lemezeken szerintem :-) Az autó gyönyörű!

atabi 2012.09.30. 19:09:10

ha kész lesz nemhiszem hogy fogod élvezni az eredményt ennyi szopás után. add majd el vagy építsd át inkább hot rod-nak és rock n' roll

karlmann 2012.09.30. 19:18:00

Ez a projekt egyre komolyabb lesz. A zöld állólámpás szerintem fel fog lázadni. Zsolt helyében én a garázsba csináltatnék egy válaszfalat, nehogy bunyó legyen majd...

Patás 2012.09.30. 19:21:19

Hali Mindenkinek!
Nem fejeznétek már be ezt a pénztárcás dolgot? Baromi unalmas már...senkinek semmi köze hozzá, hogy honnan, miből, mire költi, hagyjuk már az egészet. Szép az autó, teljes elismerésem, s inkább a műszaki dolgokon csámcsogjunk.Amióta kijött a poszt, olvsagatom a hsz-ket, de szinte végig az megy, hogy...:S :S :S
Inkább az autóról kéne beszélgetni...
Előre is köszi.

127_sud 2012.09.30. 19:26:43

@Béla, tudod a Béla: Az se rossz történek. Érdekes a "színes" biztonsági öv, nagynénimnek volt régen egy 82-es Honda Civicje amiben bordó volt az öv a kárpit meg a műszerfal. Nagyon baró volt...
Nekem az Alfa Romeo-ban vörös a szőnyeg úgyhogy vörös öveket is kap (Cinquecento Sporting).

Autopeti 2012.09.30. 19:30:44

@SwedishRunner: És közben a finn kamionos is megnézi közelről.
Legközelebb rakj smájlit:)

poiuz429 2012.09.30. 19:52:50

@Csikós Zsolt: kaphatnék egy tippet, hogy Bp. és környékén hol tudnak ilyen spéci zsírt pumpálni az öregecske, kicsit már csipás kocsim üregeibe? A cél, hogy kb. 3-4 év helyett mondjuk 6-8-at még kihúzzak lakatolás nélkül.

BBSTi 2012.09.30. 20:00:42

@ Pista bácsi: Fater is most rakta/rakja rendbe a 21 éves autóját. Eddig vételárral együtt 1,2 millába fáj neki. Még nincs vége... Honnan van pénze rá?
Kamionos, aki félrerak és gyűjtöget...
Rá miért nem irigykedsz??????? Mert a kamionos munka alja meló mi? Igen. Sosincs otthon? Igen. Viszont belelapátolt ennyi pénzt és mégse indult? Igen. Csikós Zsoltitól emailben kértem segítséget? Igen. Azóta beindult? Igen(...ezuton is köszi a segítséget Zsolti, a valamilyen relé mondta fel a szolgálatot). A 3000 V6 gyönyörű hangját apám széles vigyorral nyugtázta? Igen :D
Gondolkodj el, mielőtt mások zsebében turkálsz, hogy ki, milyen munkával keresi meg a hobbijára valót...
K...ög....

Lomha 8V 2012.09.30. 20:28:30

Hát ez nagyon állat, hogy így halad az autó. Szerintem a munka mennyiségéhez és minőségéhez képest, nagyon hamar elkészül már. Alig várom! :)

1kutya 2012.09.30. 20:36:40

gyönyörű! a fanyalgók, meg a zsebtúrkálók meg kapják be!!!

morc 2012.09.30. 20:45:10

Unalmas hozzászólás következik: Az autó minden emberi képzeletet felülmúlóan gyönyörű. A posztjaid olvasása pedig sokunk létezését más dimenzióba emeli - nagyon kérlek, ne hagyd abba! Ha túl sok energiádat viszik el az idióták, öld meg a kommenteket. Inkább ne írhassak, hogy olvashassak.

Ratrider 2012.09.30. 20:52:35

Kedves Zsolt!

Csak mielőtt nagyon belemelegedtek az összeszerelésbe szólok, hogy a pedálokkal kellett volna kezdeni, ugyanis nem fér be a váltótól. Mi is így jártunk az SL-el. Motor újra ki. Valamint a fűtést is piszok nehéz így szerelni.

Üdv.:
Lacika Karasna

mojoking77 2012.09.30. 20:56:46

Szia Zsolt,
Gratula a postert, viszont van egy apro problemam (Bar tenyleg apro). Az elobb jottem ki a parizsi autoszalonrol, es, hat azt kell mondanom, nagyon elkapkodott lett a ket cikked. Bocs, de alapveto dolgokat nem emlitettel, konkret markak maradtak ki (McLaren P1, csak egy gyors peldanak, de elithetnem a CLS kombbit is vagy az i8 Conceptet ,vagy igen sok egyebet is, a kissebb tuning cikkek emlitesenek teljes hianyaval egyutt). Tudom rendeteg info, stb stb, neked is csak ket napod volt ra, de nekem nagyjabol 4 ora eleg volt, az egesz vegigjarasara. Legkozelebb egy picit bovebben, ha kerhetem. Elore is kosz, es gratula a Pontonhoz (mar, ha egyszer kesz lesz)

altimus 2012.09.30. 20:58:44

egy techniki kerdes: a fotokon egy csomo helyen latni, hogy kozonseges csavar + alatet komboval vannak a lemezek osszefogva. eredetileg is igy volt ez? nem kell ezeket hegeszteni? el nem tudom kepzelni, hogy ez igy a helyen maradjon, ha az auto beleesik 80-al egy kisebb katyuba. az olyan dinamikus terheles amit nem hiszem, hogy egy ilyen rogzite kilazulas, elmozdulas utan elviselne. meg akkor sem ha ezek nem teherhordo elemek. szoval hogy van ez?

vszolis 2012.09.30. 21:02:39

Ne hagyd abba, ne foglalkozz a fikázással.
Minden igazi autóbuzi így csinálná, szarból várat építeni, ELVÁGÓLAG!
A kaszninak van egy olyan stílusa, hogy csak na.
Ha kész lesz, ugye lesz közönségtalálkozó?

altimus 2012.09.30. 21:15:34

egy ilyen szintu autorestauralas egyatalan nem ritka. ha jar valaki baselban akkor erdemes megnezni a www.pantheonbasel.ch/en/about_the_museum garazst, ahol oldtimereket tarolnak a tulajdonosok. nemeto-ban is van hasonlo garazs, nem is egy.

kinek erdemes ezzel foglalkoznia? annak akinek van ra penze, es/vagy annak akinek ez a hobbija (es kevesebb a penze). szamtalan hobbi van ami nem olcsobb, utazas, golf, barmifele dolgok gyujtogetese stb. itt legalabb az elkoltott penz egy resze beleepul valamibe. persze van olyan auto restauralo project ami uzletileg is ertekes, ez a ponton ilyen szempotbol valoszinuleg kijonne nullszaldora. (de csak ezert mert azert itt ezek az emberek erosen nyomott aron dolgoznak. piaci aron az emlitett otmillio 2-3 szorosat ki kellene az elvegzett munkaert fizetni)

merida001 2012.09.30. 21:23:25

Emberek! Ez az un. felújítási, restaurálási minőség. Ennek van értelme ilyen szinten egyedül. Sok sikert a befejezésig!

min 2012.09.30. 21:27:07

@Béla, tudod a Béla: Nem tudok belegondolni sem olyan távoli világ számomra de mégsem vehetők egy kalap alá ezzel mert azoakt egyszerűen megvette a gazdája és használja ebbe meg a saját keze munkája van amit nem is lehet nagyon forintosítani. Sokkal erősebb a kötődése, féltése az embernek ahhoz a tárgyhoz legyen az bármi amibe a lelkét is beletette...

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.09.30. 21:33:31

Jó lesz ez. Már felfele kaptatsz a lejtőn.
Én még most indulok lefele.

Gomulka Béla 2012.09.30. 21:37:44

Rolls Royce-ok, Bentley-k, Alvis-ok készultek így annak idején, ennyi kézi munkával és ennyi aprólékossággal. Csak azok gyári, kész és új alvázra, motorra, váltóra épultek.
Ez egy teljesen egyedi sorozatgyártott Mercedes lesz, a világ egyetlen egyedi, kézi építésu sorozatgyártott Mercédesze. Sleeper, ha jól meggondoljuk. Sleeper a'la Csikós. (Csikós módra, bár így kicsit gundeles. Illetve nagyon.)

nem kéne... 2012.09.30. 21:47:58

@Ratrider:

na, lassan itt az egész klub.
:))

Béla, tudod a Béla 2012.09.30. 21:55:28

@altimus: " ha az auto beleesik 80-al egy kisebb katyuba. az olyan dinamikus terheles amit nem hiszem, hogy egy ilyen rogzite kilazulas, elmozdulas utan elviselne."
Elviseli. Régebben is voltak kátyúk, ezek meg mint látni ma is mennek néha.
@min: Azért ez is sok szakember munkáját dicséri, pl: fényező, lakatos, a szerző gondolom se nem fényezte, se nem kalapálta, legalábbis nem emlékszem hogy olvastam volna róla, viszon alkatrészeket beszerezni is nagy teljesítmény egy ilyen öreg szekérhez. Attól hogy valaki megvesz -és nem épít- egy 30-50 milliós autó abban is rettenetesen sok munka van még ha nem is látszik (már ha tisztességes pénzből van).

ZYLO 2012.09.30. 21:58:21

Ezt az autót nem egyszerűen eladni kell, hanem a Mercedes múzeumban kiállítani.

Béla, tudod a Béla 2012.09.30. 22:03:21

@altimus: "egy ilyen szintu autorestauralas egyatalan nem ritka."
Azért itthon ritka, főleg hogy nem egy cégre van rábízva az egész hanem a tulaj felügyeli, intézi főleg.
"de csak ezert mert azert itt ezek az emberek erosen nyomott aron dolgoznak. piaci aron az emlitett otmillio 2-3 szorosat ki kellene az elvegzett munkaert fizetni"
Ez bizony így van, de hát ez ehhez is kell tehetség. Leadni egy autót egy erre szakosodott céghez, hogy itt van 15 millió tessék megcsinálni, jövök érte 2 év múlva, ahhoz nem kell sok tehetség, csak pénz.

hp2 2012.09.30. 22:04:44

Hááát... Nagy tisztelettel gratulálok, ilyet még nem láttam!!!
Gyönyörű az autó, emberfeletti a munka!

kaponyanyi 2012.09.30. 22:12:25

Zseniális restaurátori munka-kiváló tudósítások igényes fotómelléklettel. Az olvasók csak nyernek egy ilyen sorozattal, minek itt fanyalogni?

Rocko- 2012.09.30. 22:13:54

@BBSTi: "abba belegondoltatok, hogy ha most ekkora a szívás, mi lett volna, ha Zsolti először ilyen "VMaxZsoltiHangyászAdorján"-féle kóklerekhez viszi a Pontont?"
akkor el se indult volna megvenni.

kaponyanyi 2012.09.30. 22:15:13

@Béla, tudod a Béla: Szerintem a teherviselő elemek nem csavarkötéssel vannak rögzítve, csak burkolatokat, sárvédőket rögzítettek így.

Rocko- 2012.09.30. 22:17:52

@R850R: azért lehet némi különbséget tenni aközt kinek mi volt a célja.

1kutya 2012.09.30. 22:36:06

@ZYLO: szerintem már megvan ott a helye!

@Rocko-: dehogynem! csak hosszabb lett volna a hírfolyam:-DDD

Tonti-10 2012.09.30. 22:42:51

@Csikós Zsolt:
Szia Zsolt!

Lehet, hogy emlékszel: a Mini találkozón egymás mellett (illetve Te a feleségem mellett) ültünk kajálás közben és beszélgettünk kicsit... persze nem a Dezsőről, mert nem mertem elkezdeni egy részemről több órát igénylő beszélgetést miközben ti dolgoztatok, de ma már ezt egy kicsit bánom, így a 17-70-es Sigma volt a téma:).
Szóval a lényeg: elképesztő melót teszel bele ebbe a kocsiba és ezért nagy tiszteletem...

Csodálkozva-vigyorogva (nem kárörvendve) olvasom a részletekig nyúló beszámolókat, hogy mit-hogyan szerzel meg, hogy mely alkatrészek milyen átalakításokon mennek keresztül a beépítésig a tökéletes végeredményhez és örülök, hogy vannak még ilyen igényes szerelők az országban, mint Csabi.

Remélem a sok munka (és néhány barom) ellenére gyakoribbak lesznek az ilyen beszámolók, mert így mindig kapok egy kis lelkesedést, hogy folytassam a sok éve elhúzódó saját projektem.

További sok sikert és rengeteg kitartást kívánok Dezsőhöz és még több türelmet a felségednek :).

Egyszer készen lesz és elnyered méltó jutalmad.

Üdv: T.

Rocko- 2012.09.30. 22:44:57

@R850R: azt a tényt ne felejtsd el, hogy az új autók ára folyamatosan csökkent, míg a Pontoné a restaurálással emelkedik.

autoitalia 2012.09.30. 22:45:00

Csikós Zsolti! Ti nem vagytok emberek :)
Azt hiszem, ha valaki veteránfelújításba kezd, előtte célszerű lenne elolvasnia azt, amit itt a Ponton körül összeírtál. Alapmű.
Ja, és még mindig jó érzés vasárnap ilyeneket olvasni!

a márk 2012.09.30. 22:57:52

hajrá előre, kérem inkább sűrüdödjenek a posztok ne ritkuljanak!

Csikós Zsolt 2012.09.30. 23:00:20

@R850R:

Értem, értem. :-)

Tudod, a sorozatgyilkos sem tekint magára, mint elmebeteg idiótára, mindig megvan a magyarázata, hogy miért az övé a leglogikusabb és legemberségesebb megoldás...

Tehát ebből az álláspontból kiindulva a következőt tudom mondani:

A Ponton-projekt nem haladja meg az anyagi erőfeszítéseim 150 százalékát, tehát egyfajta fantaszta-szinten belül van.

Ha muszáj, én bármikor leállíthatom (még ha emiatt trélereznem és magyarázkodnom is kell) a restaurálást, a hitel viszont a meglevő új autóra ketyeg, és követeli a bank. Hogy értsed - ami eddig történt a Pontonon, az eddig ki van fizetve, a minimálbérből vett hiteles új autó viszont nem volt.

Ha leáll, alólam nem a napi járós autó esik ki, mert olyanból van egy szar, olcsó autóm, ami megbízhatóan teszi a dolgát az álomprojekt mellet. Tehát ráció és álmodozás viszonylag józanul ki van osztva, egyik nem veszélyezteti a másikat.

Én pár éven át pakolom a pénzt a Pontonba, s ha a végén el kell adnom, szerény, vagy nulla amortizáció mellett értékesíteni is tudom. Egy új Swift/Fabia/207-es viszont pár év alatt pont annyit veszít az értékéből, hogy eladni anyagi csőd.

Abszolút igazad van, ez is, az is nagyot álmodás, nem nekem kellene a követ vetnem senkire. De míg emez gazdaságilag nem kevéssel ügyesebb képlet, mellesleg nincs kockára téve a család közlekedése, ráadásul jogi következmények nélkül bármikor leállítható, addig a nullás befizetőre vett Logan, pláne a Golf, még sokkal inkább a Suzuki Gixxer viszont nem.

Árnyalatok, amelyek oly sokat számítanak. Ez a baj, ezeket az árnyalatokat nem érzi a társadalom, ebből vannak a tragédiák. Nekem a Pontonból sose lesz tragédia, csak ha ellopják vagy leég... :-)

Csikós Zsolt 2012.09.30. 23:02:20

@bervas:

Tudom. Láttam. Te jó ég...

Csikós Zsolt 2012.09.30. 23:05:23

@altimus:

Nem, a sárvédők, küszöbburkolat, homlokfal mind csavarozott, a vázszerkezet hegesztett. Ezen az autón MINDEN gyári technológia szerint készül, ha bele akarsz kötni, nagyon el kell mélyedned a Ponton-Mercik tudásanyagában, mert sokkal alaposabban készül, minthogy ilyen szemrevételezés alapú dolgokkal bele lehessen kötni. Ehhez kösd fel még a gatyamadzadot, hogy hibát találj... :-)

Csak vicc ám, ne szívd mellre.

Csikós Zsolt 2012.09.30. 23:06:35

@Ratrider:

Szia Lac, jó a nick, és én tényleg tudom, miért.

A pedálsor már bent van (lehet, hogy a limóban több a hely?), a fűtést még nem tudom. De most már így van...

Csikós Zsolt 2012.09.30. 23:08:55

@poiuz429:

A Sipinek van valami teherautó-zsírzó helye Északkelet-Pesten, a Szlovák út környékén. De teherautó a jelszó, azokat ma is zsírozni kell helyenként. Több ilyen műhely is van Bp-en.

Csikós Zsolt 2012.09.30. 23:10:47

@BBSTi:

Nagyjából ott vagy, attól függ hogy biztosítási pénzzel, vagy anélkül.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2012.09.30. 23:53:18

@Csikós Zsolt:
egyetlenegy minutányi megjegyzés részemről a már szarrá elemzett pénztárca-mélységhez (és hozzáteszem, a cikkeket a szent derviseknek kijáró egylevegős bámulattal olvasom el _mindig_):
Sokkal kisebb lenne - szerintem - a "felhördülés"/turkálás, ha nem színesítenéd (amúgy bírom) a pénz előteremtését. Még ha tényleg úgy is van, hogy már a kettővel odébbi, most beköltözött szomszéd kekszesdobozának az alját is átlátszóra nyaltátok, a köznek ehhez semmi köze. Pláne, mert a lóvét előbb-utóbb úgyis előállítod :). Ezek a kisszínesek csak felesleges hangulatot keltenek, úgy látszik, mintha a semmiből akarnál nagyot álmodni, holott pontosan tudod, hogy nem így van.
Szóval azt gondolom, hogy ha az említett részeknél a szigorú tények mellett maradsz, akkor sokkal kevésbé húzol ilyesmit magadra.
BTW, naaaaaaaaaaaaaagyon szeretnék egyszer egy ilyennel valahova belibbenni, korhű ruhában és satöbbi és rém irigy vagyok (IGEN!), hogy neked és a családodnak erre módja van.
Gratulálok, te Dervis!
:)

vitya25i 2012.10.01. 00:03:44

@V12 Power: Hali! én kb. ugyanezt csináltam végig egy e34-gyel, nekem az a gyerekkori álom, de az e38-at is imádom, a legszebb Hetes.
Pár képet szívesen megnéznék a vasról, cserébe én is küldök a huszonötíről (ami hamarosan 30i lesz :D)

üdv, vitya

Mr. Homn 2012.10.01. 00:11:44

Gyönyörű. A róla szóló írások pedig piszok jók, kérlek kicsit gyakrabban ragadj billentyűzetet, ne ritkábban.
Lassan tényleg beszerzek egy kalapot, legyen mit megemelnem előtted. :)
(Posztjaiddal erőt adsz saját minimálprojectemhez. Múlt héten volt öregautó fékjavításon, elhozatalkor azzal fogadtak a srácok a műhelyben hogy egy nap alatt megháromszorozták az autó értékét. Máshonnan meg azt kapom hogy amit az elmúlt években ráköltöttem abból ilyen meg olyan gépsárkányt vehettem volna. De nem érdekel, nekem ez a járgány kell. Pont. Amíg meg tudom reparáltatni, amíg futja rá a szűkös keretből addig megmarad.)

Mr. Homn 2012.10.01. 00:17:01

@Zsit (nyau és rémizé): Sofőr is kell ám az ilyen belibbenéshez. Szólj, és már szerzem is befelé a korhű egyenruhát! :)
(Hm, kell egy Ponton is hozzá... :)

TaaT 2012.10.01. 01:07:04

Sztem a projekt finanszírozásához szükséges pénz eredetét firtató kommentekért ezentúl és az elkövetkező cikkek során is Instant BAN-t kell osztogatni...

Egy ismerős MB1000-e is vmi hasonló színre lett festve :)

kepfeltoltes.hu/121001/P1000616_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nivta 2012.10.01. 02:50:41

@Csikós Zsolt:

"A Ponton-projekt nem haladja meg az anyagi erőfeszítéseim 150 százalékát, tehát egyfajta fantaszta-szinten belül van."

Most őszintén:Te honnan a frászkunyhóbol tudod ennyire biztosan,hogy azoknak a BMW-seknek ( akiknek mellesleg az Égéstér adásának 11.percétől kezdve másik két teljes percen keresztül és megállás nélkül a zsebében kotorászol,hisz akkor nem lennél ennyire cefetül képben az anyagi helyzetüket illetően) akik mindenfajta válság ellenére "kicashelték" a kocsijuk árát,akár egy számjegynyit is jobban meghaladja az autóvásárlás és fenntartás az anyagi erőfeszítéseik x százalékát mint pl. a tiédet, aki deklaráltan ilyen-olyan kölcsönből urott bele egy eveken át húzódó,súlyos milliókat felmésztő,rétestészta-szerű projektbe ami folyamatos,komoly anyagi vonzatokkal járó meglepetésekkel szolgál és aminek még temagad sem látod a végét.

"Ha muszáj, én bármikor leállíthatom (még ha emiatt trélereznem és magyarázkodnom is kell) a restaurálást, a hitel viszont a meglevő új autóra ketyeg, és követeli a bank. Hogy értsed - ami eddig történt a Pontonon, az eddig ki van fizetve, a minimálbérből vett hiteles új autó viszont nem volt.
Ha leáll, alólam nem a napi járós autó esik ki, mert olyanból van egy szar, olcsó autóm, ami megbízhatóan teszi a dolgát az álomprojekt mellet. Tehát ráció és álmodozás viszonylag józanul ki van osztva, egyik nem veszélyezteti a másikat.
Én pár éven át pakolom a pénzt a Pontonba, s ha a végén el kell adnom, szerény, vagy nulla amortizáció mellett értékesíteni is tudom. Egy új Swift/Fabia/207-es viszont pár év alatt pont annyit veszít az értékéből, hogy eladni anyagi csőd."

Ez csak annyiban sántít -nem is kicsit -,hogy a fentebb taglalt és elcsépelt moralizálással igencsak túlfűtött okfejtésed tárgyát semmiféle új Swift/Fabia/ 207 -es nem képezte,ellentétben tizenéves,párszázezres BMW-kkel, amelyekkel kapcsolatban amortizációs veszteséget emlegetni szintúgy teljességgel felesleges és amiket az égvilágon semmilyen hitel nem terhel,mivelhogy az új tulajdonosuk azokat egy összegben,készpénzben kifizette.
Az esetleges vészeladásról meg annyit,hogy a mellékelt ábrának megfelelően slágernek számító filléres BMW-nek egy pettynivel több labdábarugási eélye van a használtautópiacon mint egy bármilyen Pontonnnak,aminek mellesleg a végső számláját sem tudod megmondani nemhogy az estleges paicképességének pontos dátumát.
Ami ha egy szép napon be is következik, akkor is joggal gyanítom,nem kapsz csengőfrászt ha ötmillió plusz a két évig benne álló egyéb pénz bankkamataival megfejelt összegért dobra vered.
Mindezt az általad oly sokat emlegetett csóró országban, tőled nem kevésbé ritkán hallott válság kellős közepén.
Ami persze a másra kurvára nem tartozó magánügyed függetlenül attól,hogy micsoda dőreség ezt emígyen összehasonlítani egy egyhatos tucat BMW-vel.

"Abszolút igazad van, ez is, az is nagyot álmodás, nem nekem kellene a követ vetnem senkire."

Ennek ellenére folyamatosan ezt teszed,magadat borzasztóan és szociológiai/közgazdasági "szakértelmed" sem kevésbé komolyan véve.

"De míg emez gazdaságilag nem kevéssel ügyesebb képlet, mellesleg nincs kockára téve a család közlekedése, ráadásul jogi következmények nélkül bármikor leállítható, addig a nullás befizetőre vett Logan, pláne a Golf, még sokkal inkább a Suzuki Gixxer viszont nem"

E project "ügyessége" megehetősen relatív, mint ahogy jogi következményeknek sincs az égvilágon semmilyen relevanciája egy frissen importált,készpénzért vásárolt olcsó autó tekintetében,mindenféle nullás befizetővel vett járműhöz hasonlatosan.

"Árnyalatok, amelyek oly sokat számítanak. Ez a baj, ezeket az árnyalatokat nem érzi a társadalom, ebből vannak a tragédiák."

Gyanítom, az árnyalatokat azért te sem igazán érzed a fillérekből készpnézért megvett,általában "német állapotú" hármasok és a korábban szarrá hitelezett nagyköbcebntis,tükörsimára kopott,acélszálas gumikkal szerelt 20-as felniken ide-oda sétáló,tahó pitbullok által kormányzott,valóban szánalmas vakitásra illetve biztosítási csalásra tartott pénznyelő masztodonok közt.

" Nekem a Pontonból sose lesz tragédia, csak ha ellopják vagy leég... :-)"

És akkor mit mond szerinted az ennek tizedébe sem kerülő autónak a gazdája akinek a portékája nem egy 1953-as méregdrága oldtimer hanem az importlista jelenlegi éllovasa?

A cikk tartalmához ennek persze semmi köze nincs.Az,hogy néha - vagy inkább szinte mindig - nem látod a fától az erdőt mit sem változtat azon,hogy a felújítás menetét valóban érdekes és szórakoztató olvasni,a munka tényleg igényes, sok sikert hozzá!

Nivta 2012.10.01. 03:04:00

@Gomulka Béla:

"Ez egy teljesen egyedi sorozatgyártott Mercedes lesz, a világ egyetlen egyedi, kézi építésu sorozatgyártott Mercédesze"

Aszondod? Szerinted az egyéb neves vagy komoly nyugati restaurátorcégek szájjal vagy lábbal dolgoznak? Újként,1953-ban meg nyilván automatizált robotok estleg idmított elfántok rakták össze az autókat...:)

Nivta 2012.10.01. 03:11:48

@BBSTi: "Ha jön egy bunkómercis/BMW-s és csak rondán néz, halott."

Miért néznének rondán?! Pláne egy mercis az öreg mercire.Az olyan irigy,világgal hadbanálló sikertelen és rosszindulatú idióták akiket egy ilyen drága és látványos erdménnyel bíró hobby irritál nem hinném,hogy ilyenekben ülnek

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.01. 06:32:26

A nem megfelelő cuccokat eladod ebayen, remélhetőleg :)
Én mondjuk elsóznám a lepukkant, de még jókat is, a többit meg vastelepre :)

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.10.01. 07:02:14

Nekem voltak krómozandó spiáter alkatrészeim. Elvittem a szokásos műhelybe, a mester anyázott kicsit, de megcsináltatta, és még tart is, meg jó is. Itthon készült ráadásul mindez.
És mégis, nem merem most ajánlani, mert más ligában játszol mint én, nekem a négy spiáter alkatrészből van összesen hat, tehát úgy tudtam játszani, hogy volt +2 tartaléknak ha valami rosszul sülne el mégis, neked meg nincs :(

Ratrider 2012.10.01. 08:51:06

@Csikós Zsolt: Érdekes... De azért örülök, kár minden szívásba belecsöppenni,főleg ha rossz oldalon állsz. :D Kitartás!
Csáó!

slowMotion 2012.10.01. 08:55:58

1)szivás: Ha nem akart volna szivni (vannak akik keresik a kihivásokat) akkor vett volna egy bogarat :-)

2) más zsebében turkálás: nálunk, félázsiaknál ez már hagyományőrzés ...

3) az igazi probléma: pszihológiai - mit for vele csinálni?

a) 2x 1 évben egy szép napsütéses délután kikocsikáznak, családostul, titokban rettegve, nehogy egy vasárnapi anyuka/apuka lebontsa

b) eladja - na azt is nehéz lenne feldolgozni, ilyen szinten már érzelmileg kötődik az ember a cucchoz (élete főműve - ezt a projektet azért nehéz lesz felülmúlni)

Tkp. legjobb lenne ha a Közlekedési Múzeum megvenné

Maximális tiszteletem a szakmai őrületnek, Csabinak meg megszavaznám a Kossuth díjat.

Smoothride 2012.10.01. 09:08:09

Gyönyörű lesz! Jó látni ezt a szintű igényességet!
Gratulálok az eddigiekhez, és kitartást a továbbiakhoz..!

Nem tudom, mások hogy vannak vele, de én nagyon szívesen olvasnék részletesebb technológiai leírásokat is, pl. a felhasznált anyagokról, stb. Minden posztnál látszik, hogy nagyon alaposan körüljárod az adott megoldásra váró problémát, és szerintem sokunknak hasznára válna, ha megosztanád velünk a tudásanyagod/tapasztalataid egy részét..

Akár a végén egy kis összefoglalás a felhasznált agyagokról, eljárásokról sem lenne rossz!;) Szerintem sokan szívesen olvasnánk..

Azt pl. megkérdezhetem, hogy a futómű elemeihez milyen festéket használtatok?

d4w84 2012.10.01. 09:12:46

nem értem a szerzőt, mert napi használatba, túrázásra keresett magának autót. Erre épít belőle egy múzeális értékű példányt.

Mennyit érhet egy ilyen autó? 5-6-7-8-10 millió Ft-ot (természetesen külföldön)?

Én a helyében eladnám a francba, vennék belőle egy ulyanilyet, lefújnám rozsdaszínűre, tennék bele egy BMW V12-es motort, hátulra egy sperrt, leültetném, és kiárnék vele TC pályanapra.

Üdv a szenvedéshez!

prunoki 2012.10.01. 09:31:29

Hiába, a tökéletes a jó ellentéte.

Семёрка 2012.10.01. 09:46:53

Tisztelt Csikós úr!
Minden tiszteletem, azért amit ezzel az autóval tesz. Mint emberek, általában különbözőek vagyunk, biztos vagyok benne, ha leülnénk egy asztalhoz beszélgetni, mindenben nem találna a nézőpontunk (nézőpontonunk) de ez így van rendjén. Az ember érző lény, s mindenkiben megvan a hajlam arra, hogy valamit szeressen. S ha valamit szeret, akkor nem azt nézi, hogy az mennyire gazdaságos, meg jövedelmező, hanem hogy a sok bosszúság mellett öröme telik benne. S dönti bele a pénzt számlálatlanul. Legyen az gyerek, egy csinos nő, egy jó hobbi. Ezek az élmények, s főleg a végeredmény, megfizethetetlen lesz. Más gyűjti a pénzét amit nem vihet át a másvilágra. De a szép emlékek, élmények velünk maradnak.
Magam sem azért fényeztettem újra az az autómat (többe került mint amennyi ér az autó) mert attól több lesz az értéke, hanem mert szeretem.
A vájkálókra, legyinteni kell. Elég beavatottak vagyunk már a Csikós család életébe, ahhoz, hogy minden kíváncsiságunk kielégítve legyen. Aki ennél mélyebbre akar turkálni az már perverz.
Ne törjön meg! Legyintsen. Sokkal több a virtuális barátja és szurkolója, mint irigye. S a végén, utolsó ponton, Öné lesz, a fasza Ponton! S a károgók maradnak a monitor előtt ülve irigyen, üresen!
Tisztelettel!

veteránszabászat 2012.10.01. 10:32:55

@Nivta: Aki egy picit is jártas a veteránok világában az tudja, hogy egy ilyen szinten rendbe rakott Ponton többet fog érni, mint amennyibe lesz és ez a tény a kérdések jelentős részére választ is ad.

SZPTRSZB 2012.10.01. 10:37:04

A Csikósizmus veszélyes kórság!!!
Azonnal beolt mindenkit aki ezt a cikket olvassa.
Én már fertőzött vagyok egy idej és érdekes módon én magam nem szenvedek tőle. De a családom.....

zöldi 2012.10.01. 10:52:13

Nem olvastam végig minden kommentet....de egy ilyen szinten újjáépített kocsit a világ baromsága múzeumba száműzni. Ez egy autó, arra van, hogy autózzanak vele, élvezettel. Ha kész lesz, jobb lesz, mint új korában. Tudjátok, lámpát sem azért gyújtanak, hogy véka alá tegyék
peace

Béla, tudod a Béla 2012.10.01. 11:00:30

@veteránszabászat: "egy ilyen szinten rendbe rakott Ponton többet fog érni, mint amennyibe lesz"
Erre azért nem tenném rá az éves fizetésemet, de a blogod az szuper, már egy órája csak olvasom és remélem kitart még néhány órát!

Füles [Göd.HU.EU] 2012.10.01. 11:35:48

@Dain: Ez korrekten összefoglalja a lényeget!
A géphez hozzászólva: szép szép, de nem lehetne valami szép színre festeni? Vagy ez még az alapozó? kb. ennyi hibát látok benne... :-)

mv3 2012.10.01. 11:42:19

Szia Zsolt!

Veled vagyok! Nehéz szülés, de a szép gyerekre nézve, hamar enyhülni fog majd a kínod :)

Viszont! Jó, hogy írtad, mert megelőztél vele: ez a kis Dezső szépen, lassan, apró lépésekben...BAAANGG!!! Szoborrá vált! Pedig ez a kis gyösz (pl.: most már ezt nem is írhatom, mert makulátlan öreg úrra nem illik) úgy indult, hogy műszakilag stabil, olcsón fényezett családi utazóautó lesz. Félre ne érts, nem a fejdre akarom olvasni, van úgy, hogy a körülmények megfogják az ember alkarját és vezetik a kezét. Inkább csak elméletizek itt: mit kezdesz két szoborral egy garázsban? Csak azért kédezem, mert én bevallom nem tudom mit tennék.
Ha nyomna a teher, Dezső urat eladnám és könnyülnék. Ha kicsit is vagányabb lennék, akkor szép időben járnék vele és pár évig kiélvezném a munka gyümölcsét. De közben paráznék, hogy a makulátlanságában meg ne zavarják. Még elkenődik egy tucat lepke a szélvédőn, hazafelé nyári zápor, kerék döccen a kátyúban, az előttem lévő teherautóról potyog a kavics. Egy szobrot mégsem szokott az ember kirándulásra magával vinni.

Talán bazzeg kettőben lesz a megoldás kulcsa, az pont jó belföldi családizós lesz, és leveszi Dezső úr kerekeiről a terhet, így az veterántalálkozós, sétálópálcás megoldás lesz.
Bár nekem arra megfelelne a Zöld, hiszen benne tökéletesen ötvöződik minden veteránozó álma: a pazar kivitelezés és a személyes érintettség.

Nehéz kérdések ezek, még szerencse, hogy édes terhek ezek, és ezt nem szabad elfelejtetnünk.
További szép napot, és egyre ritkuló 40 ezres Csabis telefonokat kívánok!

ogrish 2012.10.01. 13:21:43

Fanatizmus már ezt a sok kommentet is elolvasni :) :) Csak így tovább szép autó(kincs) lesz!!!!

Nivta 2012.10.01. 15:43:36

@veteránszabászat:

"Aki egy picit is jártas a veteránok világában az tudja, hogy egy ilyen szinten rendbe rakott Ponton többet fog érni, mint amennyibe lesz és ez a tény a kérdések jelentős részére választ is ad."

A próféta szóljon belőled és természetesen én is tiszta szívből kivánom,hogy így legyen.Ez a minimum amit egy ennyire példás igényességgel restauráltató Csikós féle őrűlt(ez a lehető legpozitívabb értelemben értendő)megérdemel.
Az,hogy egyéb téren néha sületlenségeket beszél(ki nem?) vagy csacsi példákat hoz fel igazának atombiztos tudatában az ugyebár már teljesen más tészta.Nem ezért szeretjük :)

deak.atti 2012.10.01. 15:57:49

@BBSTi:

Szia!

Én egy szög-egyszerű autóba vágtam bele (sor3, 992 köbcenti, 2T), és bizony lakatolással-fényezéssel az se fog nagyon megállni 1M alatt. A család már előre szorong, mert még csak a karéjnál tartok a salakanyaggal kent kenyérből, mi lesz majd, ha beljebb érek? :o) Ma egy közepesen tisztességes fényezés 300-400 ezer, anyaggal. Még nem a csúcs! Csak egy "hű de jól néz ki!" típusú. Hozzá még a krómozás, a kárpitozás, a motor-váltó-gumicuccok-kismillió apróság, és ha kész lesz, fog érni kb. 300-at. Hülyeség? Az. Belevágtam? Igen. Apámé volt, meg az én első autóm. Hülye vagyok, vállalom. Értékében sokkal rosszabb befektetés, mint egy Mercedes. És mégis ... ;-)

DA

Csikós Zsolt 2012.10.01. 16:58:52

@R850R:

A kérdés elhangozhat, de a hangnem épp a nappaliban nagyon nem mindegy. Érted, arról szól, hogy bensőségesen vagyunk, de kellő tisztelettel, és én nagyon sokat nem kérek, csak ne legyen pofátlan a hangnem. Ilyenkor van az, hogy legközelebb az embert nem hívják meg a buliba...

Csikós Zsolt 2012.10.01. 17:02:50

@d4w84:

Sose volt napi használatról szó, ezredszer is mondom. Sose.

Hétvégi autózásról volt szó, néha, évi esetleg egyszeri külföldre menésről, és nem télen, nem latyakban, nem őszi sárban, tavasz eleji, sós felverődésben. Hanem a klasszikus veteránautós üzemmódról, amit én kicsit, gondoltam, túlfeszítek, mert külföldre kevesen mennek ezekkel a kocsikkal.

Napi autóm van, az is 40 éves, nem kellett mellé másik, pláne, hogy egész évben robogóval járok, ha tehetem.

Csak a pontosítás végett.

Csikós Zsolt 2012.10.01. 17:06:29

@d4w84:

Ja, és köztes módon nem tudod elkészíteni az autót. Ha a szerkezeti elemek rohadtak, ha a futómű széthullott, ha a fék romokban van, és ezeket megcsinálod, az a költségek 80 százaléka. Hülyeség onnan nem rátenni azt a 20-at, hogy a töredékét érje. És mesterségesen öregnek csinálni drágább, mint szépre, viszont ahol lakatolod, hozzányúlsz, ott újszerű lesz. Nem tudom, hogyan gondolod, hogy csak ott javítod, hogy maradjon kicsit szakadt. Egy ponton túl (ha a szerkezet fáradt) már igen nehéz ilyet. Egy tizenöt-húszéves kocsival simán meg lehet csinálni, egy harmincassal talán. De ezzel már lehetetlen volt - abban reménykedtem, hogy nem kell mélyen hozzányúlni, de tudtam, ha kell, akkor nagy kiadás lesz. És ez már 2010 októberében nyilvánvalóvá vált, amikor szétszedte Csabi.

Ádi F. 2012.10.01. 17:59:38

@Csikós Zsolt: Nagyon szép! Izé, felteszem a szokásos bolond/megválaszolhatatlan kérdést, mikor lessz készen? :-) (Ha készen lessz, a bijanki eladod? Csak a hely szűke miatt.) Ja, kitartást, meg ilyenek, hozzon sok szerencsét a Mikulás (meg 13-adik havit)!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.10.01. 19:34:54

@bervas: Hojjojojjj!!! Érdekes feladat lesz, tegyél föl sok képet a blogodra.

Tizenkettő 2012.10.01. 21:13:59

Üregvédelem max 2 év. Utána ismételni kell. Viszont ha valaki nem hanyagolja el, akkor örök élet. A legfontosabb dolog amit egy karosszériával lehet kezdeni mint megelőzés.

adrozoo 2012.10.01. 22:18:26

Üdvözlet Zsolt !

Tiszteletem az erőfeszítésekért, szép lesz a jármű, gratulálok.
Olvasva az írásait és egyéb oldtimeres írásokat igen megtetszett ez a világ. Bár innen, az én anyagi lehetőségem világából amaz inkább a Plátói vágyakozás világa marad.

Kérdéseim:
- a galvanikus korrozió-védelem beépítésre került-e Dezsőbe. (e témában már váltottunk pár mondatot)
- bevezetőmben írtaknak megfelelően sóvárogva szoktam böngészni az oldtimeres oldalakat, újságokat az eladó járműveket nézegetve.
Néha elmerengek egy-egy jármű hirdetése felett:melyben minősítettként hirdetik az autót: Vajon a minősítés mennyire jelent "garanciát" a műszaki tartalomra, szakszerűségre?
Úgy értem, pl.: a cikkben említett "bőségesen felhordott kittel pedig szépen össze lehet hozni az elálló felületeket. Látták a fehér Pontont az OT Expón ? " karosszéria-építési, restaurálási eljárás elvégzését vizsgálják a minősítés során?

Üdv.: ZOO

dr.oid 2012.10.01. 23:09:45

Svéd surmóság, magyar átok
becsvágyó kivagyiságtok
űzte-hajtotta Őt mélyre
ponton pokol fenekére.

Spiáter és gumikéder,
egy woodoovarázsló néger
igét mormol szörnyű maszkban
mind tűszúrás a Kopaszban.

Mikor lesz e kínnak vége?
Elkészül népünk reménye?
Magyar szobor szürke vasban,
két éve még a svéd fagyban,

kalandozott, utat rótta,
legyalulta finn tahója,
s lett belőle immár bálvány,
igaz acél és nem márvány.

S ha véget ér a Domsjö-túra,
fejünket nem hajtjuk búra.
Mindenki szerszámot ragad,
keblünk büszkeségtől dagad,

szorgos kezünk betont kever,
üvegtáblát s villanyt szerel,
felépítjük méltó helyét,
hol leróhatja a kegyét

autóbuzik hosszú sora,
CsikósMesterünk Pontona,
nemzedékek megcsodálják,
e pantheonban körbeállják,

könnyes szemű vén olvasók
a rajongók és a trollkodók,
ügyelnek, hogy por ne lepje
Óh Dicsőséges Svéd Ereklye!

Csikós Zsolt 2012.10.01. 23:20:26

@dr.oid:

Jaj, doktor úr, nagyon fáj, tegyen valamit!!!! Valamit, de ne ezt, jaj!

:-)

Soha nem volt még olyan, hogy ne törölgettem volna a műveid után a könnyeimet. Pedig próbálok ellenállni, de egyszerűen kiszakad. Viszont tisztíccsa a rekeszizmokat is...

adrozoo 2012.10.07. 22:46:00

@Csikós Zsolt:
T Zsolt!
Elnézést, csak most olvastam válaszát (mostanában ritkán jutok a gép elé).

A rejtélyes válasz, nem tudom melyik kérdésemre vonatkozik, és hogy kéne értelmeznem.
Ha egy kissé részletesebben kifejtené!

Köszönet: Zoo
süti beállítások módosítása