Készülök a versenyre: Bianchit vizsgáztatok

  2011. szeptember 01. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta totalcar bianchi gyorsulás era autobianchi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Amikor Bandi elkészítette azt a (nekünk) publikus Google-táblázatot, amibe be kellett írnunk, milyen járművet viszünk majd Tökölre, milyen a kg/LE aránya, és mit tud százon gyorsulásban, én az esélytelenek nyugalmával rakosgattam be az adatokat. A szerkesztőségben közel nincs olyan gyenge autó, mint a Bianchi, a tömeg-teljesítmény aránya pedig kétszer rosszabb, mint bármilyen más kocsié - Koncz urunk Trabant Trampját beleértve.

A kútnál is bírták

585 kilóra 17,5 lóerő jut szériában. Legyünk azért reálisak - én beülök a 88 kilómmal, a motor erejét viszont 600-as hengerek növelik olyan magasságokba, hogy csak a Hubble-teleszkóppal lehet látni valamelyik szupernova közelében pásztázva, tehát megvan talán a 20 lóerő is (hiszen a karbit nem cseréltem nagyobbra, a vezérlés is a régi, egy kispók body builder hozzá képest), így már közelítjük a 34 kg/LE-t. Csak a Winkler Yamaha Vinója mérhető hozzá, Rob asszem valami 25 kg/LE-t számolt, úgy, hogy rajta ül.

Már a szerkesztőségi parkolóban

Egyetlen esélyem, hogy a Vinója kifullad valahol 70-nél, a Bianchi viszont képes egy erősen elméleti 95-re, tehát ha ő el is húz az elején, én módszeresen, szívósan le tudom dolgozni a hátrányt. Hogy ez megy-e majd negyed mérföldön, nem tudom, szerintem azért kellene neki egy egész... De majd meglátjuk, ez a poén.

Viszont a Bianchi az új kinyomócsapággyal is csikorog elinduláskor, hiába vettem bele űrfantasztikus görgőset az eredeti szenes helyett, hiába hegesztett Bandi oly gyönyörű távtartót a szerkezet nyomólapjára. Megint csinálja. Ezért amikor június elején lejárt róla a vizsga, hagytam büntiben, nem újítottam meg. Lehetett motorozni, a motorozás pedig az én fejemből mindig kifújja az autókat, meg aztán dühös is voltam rá.

Megyen migyá befele

De a gyerekek sokat nyaggatnak miatta, a szerkesztőségi gyorsulás pedig épp elég jó indok volt rá, hogy megint vizsgát szerezzen. Mivel keveset fut, viszont szinte mindent felújítottam rajta, ezért általában elég neki egy szerény felkészítés ilyenkor. Kedd este lemostam, felfújtam a gumijait, fékeztem vele néhány keményet a háztömb körül, megnéztem, hogy minden lámpa működik-e (a kontakthiba közel sem idegen a kis drágától), kicsit megtörölgettem az olajpermetes részeket (de úgyis összefossa magát megint, ezt nem lehet szárazra megcsinálni), azt csá'.

Át is ment simán, a CO-érték magasabb volt az engedélyezettnél, ezért egy csavarhúzóval letekertem a szabványszint alá, ott helyben, újabb mérés, 0,33, kiváló. Szóltak, hogy a hátsó lengéscsillapítókat is cserélni kell előbb-utóbb, mert most még határon belül vannak, de már nem az igazik. Mire én annyit megyek vele, hogy tényleg rosszak legyenek... Sokára lesz.

Bosszúság persze akadt: a vázszám 551-re végződik, és ezt, amióta nálam van az autó, mindig SS1-nek nézték. Hogy milyen autóban van olyan vázszám, ami nem számsorral ér véget, nem tudom, igazán szemet szúrhatott volna valami szakértőnek. Most emiatt adatlapos lett a vizsgám, mehetek az önkormányzatra. Ugyanakkor igazán kijavíthatnák a forgalmiba tévesen bejegyzett NSU Prinz 1000-es típusleírást NSU-Fiat Panoramára (mert az enyém egy német gyártású, NSU-nál készült Bianchi, tehát ez a hivatalos neve, ez is volt anno a szürke forgalmijában) is. Az lehetetlen, mint megtudtam. Tehát fizethetek 12 ezer forintot a szerveknek azért, mert ugyanezen szervek hivatalos elődszerve elcseszte a vázszámot, viszont a legkellemetlenebb hibát (amit szintén ők szúrtak el), nem javíttathatom ki. Ez azért így együtt rohadt nagy bosszúság, ezeket a helyzeteket gyűlölöm, ilyenkor legszívesebben lángszóróval mennék az okmányirodára intézkedni. De tudom: ott nem tehet senki semmiről, ez a szabály. Azért hadd mérgelődjek már, szabad ember szabad országban azt tesz, amit szabad.

Jól karbantartott autó, sikeres vizsga

Viszont mindig hihetetlen öröm visszaülni a kisautóba, és minél nagyobb a kihagyás, annál szélesebb a vigyor. Egész nap nagyjából mindenki odajött, hogy mi ez, de szép, mikori, satöbbi - az utcáról, amikor takarítottam, a vizsgasoron, a benzinkútnál, meg az ezer helyen, ahová ma elmentem. Mert ki se tudtam szállni belőle, bevallom, iszonyúan élveztem. Mivel nem exhibicionizmusból tartom ezt az autót, kicsit cikinek is érzem, amikor ennyire középpontban van, de most nagyon jólesett, csökkentette a bosszúságomat.

Még a kuplungkinyomó csikorgását is megbocsátottam neki, mert annyi örömet ad ez a kis dög, amennyit pénzen nem lehet megvenni. Épp az imént jöttek haza a kölkeim (itthon írok), mondtam nekik, megint van a Bianchin vizsga, hát volt nagy sikoltozás. Lassan tényleg meg kéne csinálnom a kinyomócsapágyat, csak már nem tudom, mihez nyúljak, eddig voltak ötleteim, most semmi. De mennünk kell vele, érzem a nyomást.

Hogy hogyan készítem fel a versenyre? Hát - az első gumikba 1,3 helyett 1,5, a hátsókba 1,8 helyett 2,0 bart nyomtam... De lehet, hogy még teszek kicsit többet pénteken, meglátom.

Motort nem viszek, a Kawasakit nem akarom szétszakítani, hiszen az írások tanúsága szerint azt szét lehet, a Yamaha meg péppé verne mindenkit a 2,5 kg/LE-jével, csak a Bandi FZR-jét nem, mert ott 1,5 kg/LE az arány. Vele felesleges lenne küzdenem, a többiekkel másért lenne az. Elég lesz két járművet kivinni, az is szép matekolás lesz péntek délelőtt.

Era nem versenyautó. De a virág szép

Hogy mi a másik? Hiszen tudják: az Era. 1585 kilóját 88 mozdonyszőke ló repíti. Rézmányi Balázsnak is 123-as Mercije van, mi ketten mérjük össze erőinket, de sok reményt nem fűzök a dologhoz: neki ugyanolyan 88 lóerős, sorötös háromliterese van, de a kaszni szedán, ami kétszáz kilóval könnyebb. És ha valaki azt mondaná - az enyémben Kareszmotor van, hát le kell szállítanom a földre. Balázs is Kareszhoz jár, és míg az én motoromba utoljára tavaly tavasszal piszkált a Károly, az övé most jött frissen Viszről, a múlt héten. Olyan a hangja, mint ahogy a méz folyik a kanálból.

A pótkereket mindenesetre otthon hagyom - de pszt...

(Az egyes futamok eredményeiről és a párosításokról Facebook-oldalunkon kap infót.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr443193876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.09.01. 16:22:37

Ez a vizsgaállomás nem a Megyeri híd környékén van véletlenül? Nagyon ismerős:)

effendi79 2011.09.01. 16:28:25

Winkler Cougarját még lenyomhatod. Az imént írta, hogy úgysem arra megy, mint kéne. Hátha eltéved negyed mérföldön. :-)

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.01. 16:37:01

Megjegyzem, emlékeim szerint durva tuningon esett át a jármű. Talán az első posztban olvastam, hogy ötszázas helyett hatszázas hengerek kerültek fel.

Szóval én félek kicsit.

Jirzsij 2011.09.01. 16:57:13

Kerozint bele, lángnyelveket az oldalára és gyí! Motordoki milyet nézne, ha a bogár mellett szerény kondenzCSÍKKAL elhúzna a kis Bianchi. :)))

lally 2011.09.01. 17:00:12

Aranyoska kocsikád van. Bokorban is néztem, hogy pöttyet nagy rá a rendszám.

Remélem lenyomod a Winklert. .....jajj...csak ki ne tiltson ezért is pffff.

Sztavrosz_ (törölt) 2011.09.01. 17:12:20

Isten hozott a klubban!

Nekem a 206S2-végződést az előző törzskönyvön és forgalmin 20692-nek írta be valamelyik okmányiroda. Az eredetvizsgán derült ki, és emiatt fél napot álltam sorba a Mozaikban hogy egy szaki rápillantson az alvázszámra.

Hurri Kán 2011.09.01. 17:14:56

@prokee:
Jah. Fölszagassa az aszfaltot, akárki meglássa. :D

gnme 2011.09.01. 17:15:56

mikor először kapott forgalmit, meg mikor most fog +12-t fog "elnyelni" az összesen mennyi is? .. 12+6?

ez hogy arányul a műszaki vizsga díjához? összemérhető vele?

("mások" ..persze nem buzik .. elba*ásait hiábavalóan megfizetni összemérhető a műszaki árával?)

Rocko- 2011.09.01. 17:35:21

így van. valakinek utolsónak is kell lennie. :)))

geri6x6 2011.09.01. 17:41:30

@scheerti: Ha jól csalódom Fóton. Jó kis hely volt 2000 környékén, azóta nem jártam arra. :)

LBL 2011.09.01. 17:42:27

@scheerti: Pont vizsgáztatnom kell, és közel is lenne. Hol van ez a vizsgaállomás?

Kezdő Laikus 2011.09.01. 18:11:55

Csikos Ur ne felejtsen el V powert tankolni a Bianchiba.... :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.09.01. 18:20:55

@LBL: Hű, az útbaigazítást passzolom, vidéki vagyok, de talán akad valaki, aki pontosan tudja.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.09.01. 18:37:27

ha annyira faja a verda, miért nem OT-s?

Figyejjémmá 2011.09.01. 19:03:26

Csík! Csőkulcs megvan már? :DDDDDD Na Jóccaka! Toljad koppanásig! :)

Öreg motoros 2011.09.01. 19:25:04

@lally: Pöttyet nagy? Eltakarja a fél hátulját!

Rocko- 2011.09.01. 19:33:33

az volt már hogy ez az NSU Prinz csak egy átcímkézett Volkswagen? :)
ais.badische-zeitung.de/piece/00/bc/43/7a/12338042.jpg

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.09.01. 20:27:00

@Rocko-:
ez kb másfélszer akkora, köbcentire meg a duplája ;-)

komi12 2011.09.01. 20:36:44

Hát Csikós Zsolti el kell hogy keserítselek.Nekem sem helyesen szerepelt az autóm neve a forgalmiban, és nem szerepelt a jó név az okmányirodai nyilvántartási jegyzékben sem. Az igaz hogy én egy nagyon segítőkész ügyintéző hölgyhöz kerültem. Az történt hogy a vizsga adatlapját elfaxolta a központi okmányirodába, ott egy szintén segítőkész valaki beírta a listába a helyes megnevezést(ez kb 2 óra türelmes várakozást jelentett) és ezután már ki tudták tölteni az új forgalmit. Nekem egy amerikai piacos Subaru Legasy kombim van 2,2-es motorral és első kerék hajtással. Ez okozta a problémát, de ezt 4 év után most sikerült megoldanom. Lehet hogy te nem voltál elég kitartó.

ommm 2011.09.01. 20:48:38

@Opel P1: Van, aki viszolyog a hazai OT-tól :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.09.01. 20:54:08

Tegyél vitorlát a Bianchira, és szurkolj, hogy legyen szél. NYerni lehet nem fogsz, de eco díjat kaphatsz.

Dennis01 2011.09.01. 21:33:44

Zsolt, en a te helyedben a verseny elott levennem a rendszamokat a Bianchirol, azok a bohom nagy valamik nem tesznek jot az aerodinamikadnak! :)

Hogy fogod kiszallitani a ket kocsit a repterre? Berakod a Bianchit a Merci hatuljaba?

Erabol siman kiszedsz ketszaz kilot, dobd ki az uleseket, potkereket, verseny elott az akksit is kiveheted, majd a segitokesz kollegak betolnak.. :)

ZYLO 2011.09.01. 21:48:27

Én is adatlapot kaptam a vizsgán a tévesen beírt környezetvédelmi besorolás miatt, de mivel ők cseszték el, az új forgalmiért nem kellett fizetnem az okmányirodán.

Merida001 2011.09.01. 22:45:21

Kettesben indulj, nehogy leégesse a pici kis tünemény gumijait! :) Kár lenne érte amúgy szép és ritka darab!

perszepersze 2011.09.01. 22:58:58

Áhh, elnyelte a blogmotor a háeszemet...:(

makmarci 2011.09.01. 23:17:07

Nekem 16 éves swiftemen most vették észre, hogy 5 személyes, nem 4, és láss csodát, az okmányiroda ingyen cserélte a forgalmit, mert nem az én hibám volt !!! (hatósági csere, vagy mi)

Azért azt se feledjük, hogy akombinak rövidebb a difije !

nemnagyember 2011.09.02. 06:03:09

@Dennis01: dízelt tologathatják akku nélkül napokig, nem fog beindulni. A tapasztalat mondatja velem;)

vadkertész 2011.09.02. 07:46:39

Szia Csik!

Téged nem szponzorál a Shell? A többiek mind azt emlegették a felkészülésnél, hogy vipoverrészinget tankolnak, csak Te nem......

Csikós Zsolt 2011.09.02. 08:05:54

@Kezdo Laikus:

Hát... Egyszerűbb. OT-hez fel kéne készíteni, itt kicsit csöpög, a csomagtérfedél egy fél árnyalattal odébb van, egyik díszléc nyomott. Nem jelentene szinte semmi többletet a vizsga kitolásán kívül, akkor meg minek? Kicsi az adója, kicsi a biztosítása, felesleges.

@gnme:
Most megint törzskönyv, forgalmi, azaz újabb 12e.

@LBL:
Ahogy átérsz Dunakesziről, rögtön balra, a kis privát benzinkút előtt.

@Figyejjémmá:
Meglett, elrepítette a motor, amikor beindult :)

@Dennis01:
Erába még a gyerekek gokartja sem fért be... Kimegyek, Pista visszahoz, kiviszem a másikat. Este reverse play.

@vadkertész:
Túl nagy a tank, sokba kerülne, fél tankot meg úriember nem nyom.
(21 literes) :)

szomjasferi · http://szomjasferi.blog.hu 2011.09.02. 08:06:33

@nemnagyember: Régi dízelben nincs elektromos szelep ami zárja az üzemanyag útját.
Simán be lehet tolni. Velem meg ezt mondatja a tapasztalat.

vladek 2011.09.02. 09:23:54

@Csikós Zsolt: Tényleg, hogy áll a gokart? Vagy csak én hagytam ki valamit?
HAJRÁ BIANCHI!

Vargnatt 2011.09.02. 12:44:14

Ahogy áll azon a mélygarázsos képen... mintha nem is erről a bolygóról származna, annyira elüt a sok fantáziátlan, komor, lelketlen géptől, ami körülveszi. Mint egy kicsiny napsugár a koromsötét éjszakában. Hihetetlen, mennyit változott a világ az eltelt közel 50 év alatt...

De jó, hogy valaki megment egy csöppnyi darabot abból a lehetetlenül távolinak tűnő múltból. Hajrá Bianchi, hajrá vidámság! :D

nemnagyember 2011.09.02. 18:58:29

1.6d Jetta II elég régi? Lemerült akkuval tologattuk elég ideig, de nem volt, ami felmelegítette volna az izzítócsúcsokat, ergó begyújtja az üzemanyagot. Ha még annyi kraft van az akkuban, hogy izzítani lehessen, de az önindítót nem forgatja át, akkor be lehet tolni. Ha ennél kevesebb az ereje, akkor akár körbe is tolhatod a Földet, nem fog beindulni. Ha gondolod, próbáld ki: vedd ki az aksit és várj néhány órát, utána próbáld meg betolni.

difit 2011.09.02. 21:02:40

@nemnagyember: ha elég sokáig vontatod el lehet érni a 80fokos vízhőfokot is, akkor már be kell indulnia, ehhez nem kell más mint 2-3km vontatás! :D ráadásul az öreg merci vákummal állít le, aminek még áram se kell :)

trakee 2011.09.02. 22:38:45

@nemnagyember: Elég melegbe, jó motorral szerintem sem lehetetlen...
A TZ4K -n pl nincs izzítás, csak télre, gyujtós, mégis egész hűsbe is elindul. Ráadáasul kétütemű diesel...

Zsoltnak is beindult a Zöld 200D izzítás nélkül, vontatva. Vagyis vacak izzítással.
Ha elég gyorsan megy a dugattyú, a komprimálás olyan gyors, a levegő felhevül kellően, és bámm...

mtk001 2011.09.03. 08:27:43

Szerintem a Bianchi tolatva is megveri Winkler Cougarját, mert a sok 'szakember' annyit javított azon a szegény gépen, hogy csoda, hogy még megy ... :-)

Vadparéj 2011.09.05. 01:08:39

@Csikós Zsolt: Nem tudom,megnézted-e már ezt a videót,ha még nem,mindenképp egy marék Xanax társaságában tedd:http://www.youtube.com/watch?v=BoEKWtgJQAU!
süti beállítások módosítása