Bevérzett Szemek Társasága

  2011. április 13. - ommm Címkék: ot expo 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Illetve helyesebb lenne az Idegileg Vegetatív Emberi Roncsok (IVER) klubjának nevezni lassan a szerkesztőséget, hiszen furamód rángatózni kezd még szegény Angéla arca is, ha az OT Expo szóbakerül. Ma sikerült elterjeszteni a kórt az Indexes kollégák között is, hiszen Csikós röpke három órán keresztül járatta a Ya-kiiii-mooo, Yaaa-kimooo! c. slágert odabent a szerkesztőségben a remek kis autónk hangosítását próbálgatva. Ma a Totalcar ennek köszönhetően megint leverte az Utállak-métert, de oda se neki.

Este van, zúgó fejjel értünk haza mindannyian, hányadszor már? A szemhéj ilyenkor ellenállhatatlanul zuhan 9G-s túlterheléssel a föld felé, de még nem lehet, tartozunk még valamivel az olvasónak, akit – nem véletlenül – igyekeztünk a lehető legkisebb mértékben bevonni mindabba, ami készül.

Nem bonyolult a magyarázat. Azzal, hogy idei megjelenésünket japán szellemben és kép- színvilágban terveztük egy irgalmatlanul nehéz feladatot állítottunk magunk elé. Igen, szándékosan futottunk neki a falnak, próbálgatjuk, mennyire kemény a fejünk. És bár akadt olyan vasbeton, amit képtelenek voltunk átütni, volt olyan pillanat, hogy lógtunk a semmiben, de ma már érezzük, ebben a pillanatban már tudjuk, hogy képesek voltunk rá. Ismét. Pedig tavaly sem volt könnyű...

Kedd volt az a nap (igen, tegnap, azaz egy nappal a standépítés előtt), amikor eljött az a mágikus momentum, mikor a semmiből hirtelen minden lesz. Nagybetűs Minden. Úgy, ahogy elterveztük, úgy, ahogy már lassan temettük.

Hiszen amilyen alapossággal vetette bele magát Csikós a batáta-bizniszbe, legalább olyan alaposan dolgoztunk ki minden mást, a legapróbb részletekig. Most, ebben a pillanatban is valahol zümmög a dekopír, sziszeg a festékszóró, zizzen a papír az óceánon túlról rendelt japán lampionokon. Valahol már vasalja kimonóját japán hosztesszünk is, nem koreai, nem mongol, hanem egy igazi, ahogy illik. Végtelenül aranyos és kedves, nagy mázlink volt, hogy ráakadtunk, még több, hogy el is vállalta és tanácsot adott.

Rettenet sok munkánk és energiánk, családi válságunk és veszekedésünk van benne, de azt hiszem, büszkén odaállhatunk majd nyitáskor. Nyilván fáradtak leszünk, üveges és merev tekintettel lesünk néha a semmibe, ilyenkor csak bökjetek meg minket és bekapcsolunk. Megcsináltuk mindenestül: filmestül, autóstul, pólókkal és bögrékkel, lampionokkal és Yakimo-autóval, motorokkal és zenével-olvasnivalóval. Belehaltunk de benne a szívünk-lelkünk, kezünk munkája, reméljük, élvezni fogják, lesz mit nézni.

Miért japán autók? Magunk sem tudjuk, bár kétségkívül temérdek hangzatos elméletet lehetne felállítani az ötlet mögé, de a dolgok gyökeréhez leásva valószínűleg csak annyit találnánk: mert nem ismerjük őket. Hiába vannak itt hosszú évek óta, mégis, múltjukról alig tudunk valamit, kicsit mostoha módon feledkeznek meg erről sokszor azok is, akiknek nem kéne. Aztán talán azért is, mert itt, a szemünk láttára születtek meg, a varrógépből-bicikliből így lett japán autó, ami fogalom és gyűjtőnév is egyben.

És mert érdekesek, tudnak ritkák is lenni és szépek, vagy ha nem, legalább aranyosak. Ők azok:

A Suzuki LJ 80 egy igazi kakukktojás, hiszen az egyetlen terepjáró közöttük. Igen, terepjáró, bármennyire sem hiszik el róla. Akik azonban láttak már siratófalon vígan tovapattogó, vagy mocsárban viháncoló LJ-t, netán Samurait, azok tudják jól, mennyire strapabíró és sokkal komolyabbnak gondolt offroadokat megszégyenítő kis autók ezek.

Datsun 240 Z, amit jól ismerünk már, mégis bármeddig képesek vagyunk újra és újra megcsodálni kortalan és klasszikus formáját a kupénak, amelyik egykoron páros lábbal rúgta rá az ajtót az amerikai nagy vasakra. Csikós annak idején megénekelte már, most itt az idő, hogy mindenki elé kilépjen, makulátlanul, elegánsan, főleg azért is, mert...

...mert mellette ott áll majd Karotta ultrabrutális pályaversenyautója, amelyiken még meg sem száradt a festék. Mi már láttunk róla képet és elhihetik: iszonyú jól néz ki.

Természetesen nem maradhat ki a világ talán legaranyosabb kis roadstere, a ma már kincset érő Honda S800 sem, ékes bizonyítékául annak, hogy a jó autózáshoz nem kell okvetlenül sok köbcenti és iszonyú lóerők. Ráadásul a Z360 rátesz egy lapáttal erre is: megdöbbentő, hogy egy ennyire kicsi valami tökéletesen közlekedhető legyen még ma is.

Na és a mosolygós Celica ST? Hány és hány szétgányolt példány fetreng udvarokon, bontókban? Temérdek. Láttak már hibátlan darabot, amihez nem nyúlt még önjelölt szakértő? A csoda a részletekben lakozik.

Nem úgy az utolsó, hetedik autónál, amit a Mazda – és a hozzá kötődő pár megszállott – az utolsó utáni pillanatban húzott ki a kalapból. Mert ez maga a megtestesült céltudatosság. Sosem láttunk még ilyet, körbeálltuk, megkönnyeztük, Karotta is csak halkan felsóhajtott. Ez az autó lesz az, itt, a képeken. Egy RX3 versenyautó.

Kedves olvasó, jöjjön, nézzen és lásson, egy nyugodt, zaj- és hülyezene-mentes hétvége tőlünk, önnek, szeretettel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr852822059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DBandesz 2011.04.13. 06:42:43

Egy fellépés erejéig vissza tudnátok kérni Karotta exElnökijét? Illene a repertoárba.

DBandesz 2011.04.13. 07:01:32

Igaz, az már volt a tavalyin.

De ott van még lehetőségként a Veterán egyik számában olvasható kombi Mazda (talán 929?) kombi, ami egy igazi gyöngyszem.

karlmann 2011.04.13. 07:32:37

Előre bocsátom, nem vagyok egy japánautó fan, de a Celica ST és a 240Z mindig kiverte nálam a biztosítékot. Sajnálom hogy a Toyota 2000 GT nem jött össze, azzal lehetett volna igazán teljes.

kockablogger 2011.04.13. 08:29:45

Szombaton ott leszek, az tuti. Jegy már megvan, asszony feladta a hadakozást és úgy döntött (némi korrupciós egységcsomag bevetése után), szeretne autókat nézni. Már csak egy szűk keresztmetszet van, Károly, az öreg 124-es. Bár tegnap kapott új AC relét, és le is teszteltem, a meglepetésekből sosem fogy ki...

na__most__akkor 2011.04.13. 08:45:25

Kiszálltam. Nincs tovább. Mariana árok, 11000 méter mélyen.

Lehet, hogy létezik néhány egyéb (száz) különböző magyar nyelv, de én csak egyet ismerek. Sajnos.
.
A többi kilencvenkilencet 6@$$2átok meg.

Ja, @Garp:
tuti

P12_dCi 2011.04.13. 09:24:49

Nekem lenne pár kérdésem. Jegyet ugye a helyszínen is lehet venni? Szombat este is kint lesztek még? Szerintem olyan 7 körülre érnék oda, mert sütögetős E39 klubtalálkozónk lesz. A parkolás hogyan oldható meg?

ommm 2011.04.13. 09:27:27

@P12_dCi: Szombaton 22.00-ig tart a rendezvény, természetesen ott leszünk.

Tiggr 2011.04.13. 09:28:24

@na__most__akkor: Lehet, hogy lemaradtam valamiről, de mi is a problémád?

A teljes Totalcar szerkesztőségnek pedig maximális tisztelet azért, amit összehoznak! Egyedül ilyen alkalmakkor sajnálom, hogy messze élek Budapesttől.

Ámond Pista 2011.04.13. 09:38:48

@P12_dCi:

Van parkoló hátul, a Tatai út végénél van a bejárat. Mondjuk alkalmi jegyet kell váltani, asszem 400,-.

P12_dCi 2011.04.13. 09:40:40

@ommm: Szuper, akkor én is! :)
@Ámond Pista: Az belefér, inkább legyen jó helyen az autó, minthogy valami baja legyen. Pesten szeretik a légzsákot, tükröt, ködlámpát, stb-t kilopni. -.-

Leadfoot 2011.04.13. 09:45:10

@Tiggr: Hát ja, ezzel én is így vagyok. Nem tudok most erre 25-30ezer forintot elba..ni. :-(

Az vigasztal, hogy ez a japó téma engem annyira nem vonz. Bár pl. Karotta gépének a debütálását megszemléltem volna.

Viszont tényleg mindent beleadtak a szervezésbe a TC-nél.

Szkotti 2011.04.13. 09:52:22

Az RX3 magyar tulajdonú? 95-96-ban Győrben a Széchenyin volt egy "közönségtalálkozó" Kincses Istvánnal és csipetcsapatával, abban a brigádban volt egy RX3, akkor piros színben. Tetszett már akkor is.

Sinclair 2011.04.13. 09:54:17

Kocsim most sajnos nincs, de megyek nyálat csorgatni kölcsönverdával, az biztos. Zasszony meg majd tartja a tálat, ha nagyon háklisak a tisztaságra a szervezők.

na__most__akkor 2011.04.13. 09:59:46

@Leadfoot:
"És azt a szót ismered, hogy troll?"
.
A szavak többségét ismerem.
.
- reklám
- műsorajánlás
- következő műsorunk, maradjon velünk
- holnaptól minden délután 34 óra 76 perctől láthatják, kedves hülye nézőink
- pardon, csak most, csak neked, ősbemutató, amerikai sorozat
- pardon még, délamerikai (mintha az más lenne...)
- maradjon velünk
- MARADJON VELÜNK, hüvelygomba
- MARADJON VELÜNK, mágneses karkötő, KETTŐT KAP
- MARADJON VELÜNK, csodafazék ötszörannyiért
.
Maximális tisztelet, szevasztok...

Szuper !!!

Ja, pattanás a seggemen, csak hogy aktuális maradjak.

webber 2011.04.13. 10:00:21

Tök jó, akkor ez a hétvégénk sem lesz nyugodt a sok anyázó, dudáló, ordibáló "látogató" miatt...

red87 2011.04.13. 10:02:19

pénteken találkozunk!

Tiggr 2011.04.13. 10:06:44

@Leadfoot: Ó, nekem pont a japó téma tesz rá egy-két lapáttal... :(

kockablogger 2011.04.13. 10:40:59

@P12_dCi: És tényleg! Nekem a 124-esből a célkeresztet mindig kiszedték (2 gyárit sokér, most már 2000 forintos mágneses van, viszem farzsebben, ha Pesten parkolok), a behúzott motoros antenna teleszkópját kiszaggatták, plusz két vezetőoldali tükör. A lehányás-lehugyozás kombót már szinte észre sem veszem... Mindezek ellenére, ha nem viccel meg a sas, ott leszek szombaton :)

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.04.13. 10:43:25

Ezt az RX3-at eddig nem ismertem, de ma új szerelem lobbant lángra bennem. Még akkor is, ha ez rajtam kívül álló okok miatt plátói marad.
Ez maga a tömör gyönyör!

philscarblog.files.wordpress.com/2009/12/scan0001nd8.jpg

Eddig ez volt álmaim netovábbja:

image.automotive.com/f/featuredvehicles/9287998+soriginal/130_0709_02_z+1974_toyota_corolla_sr5+front_angle_view.jpg

de mától már egy RX3-ra is fenem a fogam.
Meg is veszem a lottómat gyorsan. :o)

Garp 2011.04.13. 11:10:24

Mar eszembe jutott parszor, hogy lenne-e felvevo piaca a japan belpiacos, jobbkormanyos autoknak Magyarorszagon. Treler szamra lehetne innen hordani oket a kisbusztol a palyaautoig. Mindig is mondtam: nincs uzleti erzekem :).

Mutant · http://nagykovacsi.net 2011.04.13. 11:20:27

HAJRÁ TC TEAM! Tavaly is nagyok voltatok! Részünkről szombaton jövünk összcsaládilag + mégegy család vagy tizen :D Had érezzék a 3 éveseink is a bezingőzt :D
Ha már Japán feeling az i-re a pont egy laza Kiyo Kito Taiko koncert tenné fel. Nálunk tavaly voltak egy civil rendezvényen és baromira jól nyomják. (Ha rákerestek a YouTubeon van csomó mókás videójuk is szamurájos, nindzsás poénkodssal)Kis ízelítő:
www.youtube.com/watch?v=BphWMigC3BM

Veszti 2011.04.13. 11:49:43

@Szkotti: Az RX-3 nem magyar tulajdonú. Ausztriából érkezett, Michael Mitterer jóvoltából. Természesen benne van Kincsi keze is a dologban :-)

enté 2011.04.13. 12:13:51

Azt hiszem ennek a videónak itt a helye:
vimeo.com/18213921

biker_kolee 2011.04.13. 12:15:30

Pénteken meg is csodáljuk. :)

nagyonnagyon 2011.04.13. 13:12:50

www.youtube.com/watch?v=jgHTqhgTTyc
Ilyenek szólnak majd a kis viseletes Toyotámban vasárnap amikor én is felmegyek az utolsó napra. Kezd megfertőzni ez az OT dolog, el is gondolkodtam hogy a youngtimertől már nincs messze a kocsim, lehet nem vennem kell hanem várnom ;)
Hajrá Japán !

Virago_1000 2011.04.13. 14:01:20

@ommm: Maximalis respect Nektek, amiert mindent beleadtok. Kivanom sikeruljon.
A Slayeres posztod kapcsan jut eszembe, ha mar stilusnal akarunk maradni, szoljon a standotokon a hangfalakbol Loudness! Remelem ismered ezt a japan bandat, ha nem, erdemes!

@Garp: nem lenne piaca. A jobbkormany, pedig megszokhato, de sokan benaznanak vele otthon, arrol nem is beszelve, hogy a japan autok eleg jellegtelenek.

Garp 2011.04.13. 16:22:50

@Virago_1000: ezert irtam, h nincs uzleti erzekem :)). Csak itt a varosban van 4 Sylvia 400 lo folott. Nem vagyok japo fan, de ezek meg nekem is bejovosek.

Szkotti 2011.04.13. 16:26:46

@Veszti: Aha, akkor Histo-Cup gondolom.

pickapu 2011.04.13. 18:27:46

@biker_kolee: Mi is pénteken megyünk, ha meglátsz bökjé' oldalba! :)

Virago_1000 2011.04.13. 19:19:04

@Garp: itt is van felenk par ilyen. Nekem is tetszenek, a kalyhacso kipufogojukkal is.
Nem tagadom, lehet rajongani ezekert, de a megfigyeleseim szerint altalaban azsiaiak jarnak ilyenekkel, akiknek nincs penzuk ekvivalens nemet/olasz/ brit autora.
Es felenk nagyon-magyon sok a japan belpiacos egyteru, amelyek azert sokkal jobban felszereltek, mint az europai valtozatok.

biker_kolee 2011.04.13. 19:29:35

@pickapu: Majd egyeztetek a másik culágerrel (Rocko), aztán valószínűleg ahol ő feltűnik, ott leszek a közelben én is.. :)))

Garp 2011.04.13. 20:40:44

@Virago_1000: itt meg a kelta tigrisen felkapaszkodott boyracerek, akiknek arra van pénzük, h összevásároljanak mindet és össze is építtessék, de arra már se pénz, se tehetségnem fussa, h mondjuk egy mondello-i pályanapra kimenjenek. Ettől még a kocsik brutálok.
Mitsubishi Delica full+ extrával - legutóbb ebbe futottam bele, kis szélességet jelző póznával a bal oldalon, annak tetején kis égős lámpicsek :D.

schimi 2011.04.13. 22:10:40

@Szkotti: Szerintem ezt az RX-3-ast láttam tavaly Rechbergen, hegyi EB futamon. Nem elég,hogy szép, még igen jól is szól.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.04.14. 05:28:18

Karotta elnokije - tenyleg, ide passzolna --- amugy mi lett vele, de regen "lattam" :)

a z240 az mindig "buntet", azokon a formakon/idomokon nem fog az ido.

amugy V8 USA cars forever de ami szep az szep.

Davidsun 2011.04.14. 16:37:14

Fúfúúú! El sem akarom hinni! 240Z, Karotta hangyásza, ős-celica?!
Nagyon megörültem! Zsírkirály! Köszönjük a szervezést, Totalcar!
Ez a hétvége nagyon ott lesz!!
süti beállítások módosítása